Cena od | 294 980 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 49 kW - 74 kW |
Maximální rychlost | 159 - 180 Km/h |
Spotřeba | 4.4 - 4.8 l/100km |
Akcelerace | 10.3 - 17.2 s |
Benzínový motor o objemu 998ccm a výkonu 66 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 14.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 156km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.0 DPi 49 kW Kii Picanto o objemu 998ccm generuje 66 koní a na stovku zrychlí za 14.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 161km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Hyundaie stát 1.68 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 50 400,00 Kč. Výše zmiňovaný Kia Picanto je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.4l, což v praxi znamená náklady 1.54 Kč na 1km a 46 200,00Kč na 30 tisíc km.
Hyundai i10 měří 1.48 metru na výšku, 1.68 metru na šířku a 3.67 metru na délku. Rozvor činí 2.43 metru. Do kufru se vejde 252 litrů nákladu, resp. 1050 litrů při sklopených sedačkách. U Kii jsou hodnoty následující: 1.49 metru na výšku, 1.6 metru na šířku a 3.6 metru na délku, rozvor činí 2.4m. Objem kufru je 255 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1010 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Hyundai má pohotovostní hmotnost 1 tuny, Kia o 22kg méně, váží tedy 0.97 tuny.
Název | 1.0i 49kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 96 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3750 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | m (5) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 49 kW |
Maximální rychlost | 156 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 14.6 s |
Nejnižší výbava | Start |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Městská auta |
Interní označení výrobce |
Výška | 1480mm |
Šířka | 1680mm |
Délka | 3670mm |
Rozvor | 2425 mm |
Objem kufru | 252 / 1050 l |
Hmotnost | 996 / 1410 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.8 l/100km |
Ve městě | 5.7 l/100km |
Mimo město | 4.2 l/100km |
Reálná ~ | 5.78 l/100km |
Velikost nádrže | 36 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 300 kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 309 990 Kč |
Minimální výbava | Start |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.2 l |
Max. rychlost | 156 - 185 km/h |
Spotřeba | 4.8 - 4.9 l |
Zrychlení | 10.5 - 17.3 s |
Výkon | 49 kW - 73 kW |
Cena | 309 990 Kč - 439 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 156 km/h |
Zrychlení | 14.6 s |
Výkon | 49 kW |
Točivý moment | 96 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 36 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start |
Cena | od 309 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 156 km/h |
Zrychlení | 17.3 s |
Výkon | 49 kW |
Točivý moment | 96 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 36 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 359 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 171 km/h |
Zrychlení | 12.6 s |
Výkon | 62 kW |
Točivý moment | 118 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 36 l |
CO2 | 113 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 399 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 171 km/h |
Zrychlení | 15.8 s |
Výkon | 62 kW |
Točivý moment | 118 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 36 l |
CO2 | 111 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 429 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 73 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 36 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | N Line |
Cena | od 439 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 1 951 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Hyundai lze tedy o 1507 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu i10 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Hyundai i10 s motorem 1,0i na 3 471 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 14 674 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 49kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 50 400 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách i10 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Hyundai si za běžnou mechanickou práci na voze modelu i10 účtují v průměru 667 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.