Cena od | 459 980 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 74 kW - 118 kW |
Maximální rychlost | 183 - 210 Km/h |
Spotřeba | 1.3 - 5.3 l/100km |
Akcelerace | 8.6 - 12 s |
Nová generacei Hyundai i30 kombi, která byla představena v březnu 2017 na autosalonu v Ženevě, je konkurencí vozů Ford Focus, VW Golf a Opel Astra.
Jako většina vozů Hyundai nabízí dobrou kvalitu interiéru, spoustu technologií a slušnou manipulaci.
Nová generace i30 kombi dle slov hlavního konstruktéra Hyundai centra v Evropě udržuje jazyk rodiny i30 z hlediska designu, ale nese také novou identitu rodiny Hyundai, vyznačující se kaskádovitou mřížkou, zužující se střechou a dynamickými proporcemi, které vozu dávají téměř siluetu typu kupé. Elegantní a dynamický profil je zdůrazněn také bohatým chromovým rámem, obklopujícím boční okna.
Vůz i30 kombi je o 25 cm delší než pětidveřový hatchback. Nicméně pokud jde o design, nijak výrazně se od ostatních i30 vozů neliší. Obsahuje stejné LED světlomety, tytéž mlhovky i přední mřížku, tvarovanou jako diamant s mírným ohybem ve spodních vnějších okrajích. Většina bočních profilů je převedena z pětidveřového i30. Dokonce i zadní část vozu je pozoruhodně podobná svým kratším bratrům. Ovšem protože zadní část vozu byla prodloužena, zadní dveře mají poněkud jiný tvar a úhel.
Zájem zákazníků je v dnešní době směrován spíše na rodinné vozy a jejich výbavu. Takže i Hyundai i30 kombi se může pochlubit spoustou funkcí již ve standardu, kdy všechny vozy jsou dodávány s hliníkovými koly, klimatizací, LED světly, tempomatem a elektrickými okny. Bohatá je také nabídka aktivních bezpečnostních prvků, mezi nimiž neschází ani systém varování opuštění jízdního pruhu nebo systém výstrahy před kolizí či autonomní nouzové brzdění. Kromě toho disponuje vůz také systémem kontroly únavy řidiče. To vše za cenu, která se pohybuje od cca 415 000 Kč v základní verzi až po cca 550 000 Kč za plně vybavenou top variantu vozu.
Model i30 kombi je dodáván v několika specifikacích, a to Entry, Trikolor, Style a limitované verzi Best of Czech.
Základní řada Entry je vybavena 15-palcovými hlliníkovými koly, celoplošnými elektrickými okny a tempomatem. Upgrade na úroveň Trikolor přidává výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Bluetooth a USB připojení nebo boční blikače ve zpětných zrcátkách. Varianta Style pak přichází s pětipalcovým displejem, který je ve vyšších řadách zvětšen na 8-palcovou variantu. Kromě toho tato úroveň zahrnuje také větší 16-palcová kola z lehkých slitin, chromové detaily na vnější straně, kožený volant a zadní parkovací senzory i reverzní kameru. Rovněž se může pochlubit elektronickou ruční brzdou, a neschází ani přední parkovací senzory, částečně kožená vyhřívaná sedadla, bezklíčový systém, zatímco Premium SE pak dodává kožená sedadla a vyhřívaný volant. Limitovaná edice Best of Czech pak disponuje multifunkčním displejem a nabízí celou řadu asistenčních systémů, jako AEB, LKAS, DAA, AHB či HAC.
V dnešní době moderních technologií pochopitelně ve voze nemůže chybět připojení, například Apple CarPlay nebo Android Auto, USB připojení, Bluetooth a nabíjení bezdrátových telefonů.
Také interiér vozu se od ostatních pětidveřových i30 nikterak neodlišuje. Což ovšem je spíše dobrá zpráva, protože nové i30 je co do výbavy a uspořádání interiéru skutečně na velmi dobré úrovni. Zcela nový infotainment displej, je prvkem, který svým stylem výrazně připomíná německý design vozů. Také materiály použité v kabině jsou velmi kvalitní a celkově je vnitřek vozu dobře zpracován. Na výběr jsou tři možnosti vnitřního čalounění, a sice textilní Oceanids Black, tatáž barva v kůži s přidaným diamantovým prošíváním a Indigo Blue/Oceanids Black pouze v kůži.
Kabina vozu nabízí prakticky stejný prostor jako u pětidveřového i30, ale zavazadlový prostor je pochopitelně výrazně větší. Pokud jde o praktickou stránku vozu, jeho zavazadlový prostor poskytuje 602 litrů prostoru nebo 1650 litrů po sklopení zadních sedadel. Je to tedy o cca 120 litrů více než Ford Focus a přibližně stejně jako nabízí VW Golf, který má pouze o 30 litrů menší prostor. Rovněž Astra Sports Tourer disponuje zavazadlovým prostorem menším o 62 litrů.
Pod kapotou model skrývá několik variant motorů, ať již jde o benzínové motory, a to nový čtyřválcový motor s turbodmychadlem s výkonem 138 koní nebo nový 1,0l tříválcový motor s výkonem 118 koní, nebo 1,6l diesel s výkonem 108 koní. Výkonnější motory jsou spárovány se sedmistupňovou automatickou převodovkou, ale slabší motory se musí spokojit s šestistupňovou manuální převodovkou. Všechny motory splňují emisní normy EURO5.
Čísla v oblasti výkonu nejsou nejpůsobivější, ale současně jsou poměrně přiměřená. Základní benzínová varianta poskytuje zrychlení 0-62 km/hod za 11,4 sekund, zatímco 1,5l benzín o výkonu 138 koní nabízí zrychlení 0-62 km/hod za 9,2 sekund. Volkswagen Golf Variant oproti tomu nabízí zrychlení 0-100 km/hod za 7 sekund, BMW řady 3 kombi za 5,7 sekundy a Volvo V60 za 6,4 sekund.
Nezanedbatelnou výhodou modelu Hyundai i30 kombi jsou také nízké provozní náklady. Nejhospodárnější variantou je 1,6l diesel s výkonem 108 koní, který v městském provozu dosahuje průměrné spotřeby 5,4l /100 km a mimo město pak vynikající 4,0l /100 km. Výrobce udává v kombinovaném provozu spotřebu cca 4,3l /100 km. Benzínový motor o stejném objemu pak nabízí spotřebu ve městě 7,68l /100 km a mimo město pak dokonce 6,1l /100 km. Výrobce pak udává spotřebu 6,2l s manuální převodovkou a 6,7l s převodovkou automatickou. Skvělá shoda údajů udávaných výrobce a reálně ověřených podtrhuje spolehlivost a serióznost výrobce.
Hyundai i30 Kombi má sice sportovní design, ale srdce závodníka v něm rozhodně nebije. Nicméně řízení je příjemné a přináší klidnou a pohodlnou jízdu. Nicméně primárně je vůz velmi praktickým vozidlem. V průzkumu spokojenosti zákazníků 2017 Driver Power se Hyundai nachází na 10. místě z 25 výrobců. Rovněž záruka společnosti Hyundai je impozantní, a tuto nabídku záruky na pět let a neomezený počet kilometrů je jednou z nejlepších v této oblasti vůbec.
Hlavním konkurentem i30 kombi je Volkswagen Golf Variant, který se pohybuje ve stejné cenové úrovni a rovněž se může pochlubit sportovním exteriérem. Bonusem tohoto vozu je velká panoramatická střecha, která poskytuje působivý výhled na oblohu, což je v tomto klání bod pro VW. Na druhou stranu design vozu Variant, je o něco méně zábavný než i30, který zaujme svým agresivnějším stylem.
Délka vozu i30 kombi je 4,3 m, zatímco Golf Variant je o cca 25 cm delší. Nicméně neznamená to, že by i30 nabízel méně vnitřního prostoru, jak již bylo zmíněno.
Vezmeme-li v úvahu styl těla, mohlo by se zdát, že mezi soupeře patří i BMW řady 3 kombi a Volvo V60, ale tyto modely jsou výrazně dražší, takže ve skutečnosti o přímé konkurenty nejde. Nicméně co do celkového komfortu, je i30 s těmito vozy dobře srovnatelný. Pokud by společnost Hyundai ve voze i30 použila silnější motor, stal by se vůz patrně konkurenceschopným i pro Volvo nebo BMW. BMW řady 3 kombi disponuje motorem 2,0l s výkonem 248 koní, zatímco Volvo V60 má pod kapotou 2,0l motor s výkonem 240 koní.
Hyundai i30 kombi patří do skupinového označení “Nižší střední třída”, kam patří například také Subaru XV, Volvo V40, Suzuki S-Cross, BMW Řada 1 nebo Škoda Rapid. Aktuální generace je označována jako i30 (DG/GDH) kombinace DG/GDH a začala se vyrábět v květnu 2015.
Jihokorejská automobilka Hyundai nabízí celkem 14 modelů: i30 kombi, i40 kombi, Ioniq, i10 nebo i20 Active. i30 kombi patří s délkou 4.485 metru k těm větším, šířka je pak 1.78m, výška 1.5 m. Hodnoty průměrného kombíku jsou pak 4.7m na délku, 2.04m na šířku a 1.48m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “combi”, tedy aut kde karoserie vede v jedné linii nad zavazadlový prostor, kde pak jde ostře dolů. Díky tomu disponuje opravdu velkým zavazadlovým prostorem. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších kombíků, jako jsou Honda CIVIC TOURER, Škoda Octavia Combi, Seat Leon ST nebo Seat X-Perience.
i30 kombi se vyrábí v sedmi různých motorizacích, mezi nejvýkonnější T-GDI 140 a nejslabší CVVT 100 je rozdíl celkových 30kW (40 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 0.1l/100km, a to celkem nečekaně ve prospěch silnějšího. Pokud máte rádi vůni benzínu, z nabízených motorizací budete mít radost - je jich totiž více než naftových. Ke koupi jsou ve výkonech 98, 118 nebo 138 koní. Nejostřejší z nich (T-GDI 140) dosahuje maximální rychlosti 208km/h a na stovku se dostane na 9.2 sekundy. Nutno zmínit, že oproti benzínovým motorizacím se udávaná spotřeba nejslabšího dieselu liší pouze o 1.4l/100km, peněžní úspora na palivu tedy úplně neodůvodňuje vyšší ceníkovou cenu dieselu o 130 tisíc Kč (úspora na palivu by se vám vrátila až po najetých 343 915 km).
Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou Weekend.i30 kombi se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba japonská automobilka Suzuki nabízí Vitara s motorem 1.6 VVT za 546900 Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 11024Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 116450 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Hyundai i30 kombi pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Hyundai Tarif v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění (průměrná cena i30 kombi - 9938 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.
U kombíku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Hyundai i30 kombi disponuje objemem 528 litrů, resp. 1642 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN BERLINGO MULTISPACE (1350 litrů), Peugeot Expert (1172 litrů), Fiat DOBLO COMBI XL (1050 litrů), Nissan NV200 EVALIA (900 litrů) nebo Nissan NV200 COMBI (900 litrů)
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu i30 kombi - otočí se na 10,6 m, což je velmi dobrý údaj.
i30 kombi také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 7281 zákazníků, z toho 62% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak pátým nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2017 se prodalo 539 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Volkswagenu GOLF (512 kusů), Dacie DUSTER (487 kusů), Škody SUPERB (637 kusů), Dacie SANDERO (421 kusů) nebo Kii CEE´D (370 kusů). Vyloženě mezi vozy s karoserií combi je tento vůz Hyundai na třetím místě.
Palivo | benzínmild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 81 kW - 117 kW |
Maximální rychlost | 187 - 210 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.6 - 12.6 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1475mm |
Šířka | 1795mm |
Délka | 4585mm |
Rozvor | 2650 mm |
Objem kufru | 602 / 1650 l |
Hmotnost | 1281 - 1504/ 1800 - 1880 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.9 - 5.9l/100km |
Ve městě | 6.2 - 7.3 l/100km |
Mimo město | 4.2 - 5.2 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 136 g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 459 990 Kč - 649 990 Kč |
Minimální výbava | Start |
Brzděný | 700 - 1420 kg |
Nebrzděný | 300 - 600 kg |
Cena od | 429 990 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 187 km/h |
Zrychlení | 12.6 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 144 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 136 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start |
Cena | od 459 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start Plus |
Cena | od 479 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 569 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 253 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 599 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 253 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 649 990 Kč |
Hyundai i30 rozhodně není vozem na divočení na okreskách. Je ale skvělým rodinným vozem, jenž vás osloví jízdním pohodlím, prostorností a v neposlední řadě i praktičností. Hledáte-li rodinný kombík a Octavia se vám zdá příliš tuhá a mainstreamová, může se pro vás její konkurent ze Nošovice stát vhodnou volbou.autoroad.cz
Vůz se segmentu všestranných vozů pro rodiny, který má na našem trhu poměrně velkou konkurenci. Část z ní Hyundai i30 zaručeně eliminuje poměrně ceny a výkonu, kdy lze za příznivou sumu dostat celkem dobrou výbavu, kombinovanou se slušným provedením i celkovým zpracováním. Největším lákadlem může být nejsilnější naftový motor s výkonem 100kW, který zaručeně nezklame ani zájemce o svižnější jízdu. Lákadlem je též moderní a stylový vzhled. V čem ale vůz stále bude zaostávat, to je rozhodně velikost zavazadlového prostoru, který má objem necelých 400 litrů, což je v porovnání s konkurencí lehce podprůměrná hodnota.autozine.cz