Cena od | 936 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 110 kW - 180 kW |
Maximální rychlost | 197 - 229 Km/h |
Spotřeba | 4.5 - 7.5 l/100km |
Akcelerace | 6.2 - 10.3 s |
Jihokorejská automobilka Hyundai nabízí celkem 18 modelů, namátkově třeba Nexo, Tucson, Santa Fe, Bayon nebo IONIQ 5. Santa Fe patří s délkou 4.785 metru k těm větším, šířka je pak 1.9m, výška 1.685 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.6m na délku, 2.06m na šířku a 1.65m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Volkswagen Tiguan Allspace, Skoda Kodiaq, SEAT Tarraco, KIA Sorento, Renault Koleos, SsangYong Rexton nebo Mazda CX-60.
Santa Fe se vyrábí v pěti různých motorizacích.Spektrum motorizací potěší jen příznivce nafty, benzín zde budeme hledat marně. Diesel se nabízí ve 2 provedeních o výkonech 198 koní. Nejostřejší vznětový motor vám umožní zrychlit na 100km/h za 9.0 sekundy a tachometr se zastaví až na 180km/h.
Dostupná je verze s osmistupňovou automatickou převodovkou 2.2 CRDi 148kW ve spojení s výbavou Comfort.Vůz Hyundai Santa Fe lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi 2.2 CRDi 148kW 4x4 a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 50 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 20228Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 213690 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Hyundai Santa Fe pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Hyundai Tarif v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
Zajímavou informací je také to, že Hyundai Santa Fe lze za příplatek pořídit v sedmimístné variantě, což jistě potěší větší rodiny.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Hyundai Santa Fe disponuje objemem 634 litrů, resp. 1704 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: SEAT Tarraco (760 litrů), Volkswagen Touran (743 litrů), CITROËN GRAND C4 SPACETOURER (704 litrů), Toyota RAV4 (580 litrů) nebo Mercedes-Benz GLB (570 litrů)
Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 18cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 16,9 stupně, vzadu je to až 21,5 stupňů. Přechodový úhel je pak 17,1 stupňů stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky 500 mmm.
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Santa Fe - otočí se na 10,6 m, což je velmi dobrý údaj.
Palivo | dieselhybridplug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 148 kW - 195 kW |
Maximální rychlost | 187 - 205 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.8 - 9.2 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1685mm |
Šířka | 1900mm |
Délka | 4785mm |
Rozvor | 2765 mm |
Objem kufru | 634 / 1704 l |
Hmotnost | 1800 - 2080/ 2550 - 2690 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 1.5 - 6.1l/100km |
Ve městě | 5.5 - 6.8 l/100km |
Mimo město | 5.1 - 6 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 148 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 999 990 Kč - 1 399 990 Kč |
Minimální výbava | Comfort |
Brzděný | 1350 - 2500 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 148 kW |
Točivý moment | 440 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 67 l |
CO2 | 148 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 999 990 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 148 kW |
Točivý moment | 440 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 67 l |
CO2 | 155 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 1 049 990 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 187 km/h |
Zrychlení | 8.9 s |
Výkon | 169 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 67 l |
CO2 | 126 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 1 049 990 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 187 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 169 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 67 l |
CO2 | 139 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 1 249 990 Kč |
Hyundai Santa Fe bez debat splní očekávání – je prostorný, v případě turbodieselu má silný motor, fungující pohon všech kol, aktuální jízdní systémy a asistenty a k tomu cenovku, která zapadá do daného segmentu.autoblogger.cz
Při pohledu do minulosti je třeba říci, že Hyundai Santa Fe bylo prvním SUV této automobilky. A ta ho postupně vylepšovala, až do třetí generace. Ta nabídne zajímavý moderní design cílící hlavně na evropské zákazníky. S motorem 2.2 CRDi o výkonu 145 kW se jedná o verzi, která rozhodně nezklame zájemce o dobrý výkon, který je kombinovaný se spotřebou paliva. Na druhou stranu váha vozu stále lehce ubírá možnostem. Typickým pozitivem je rozhodně vnitřní prostor pro pasažéry, a celkový komfort jízdy. Nedokonalostí jsou prvky výbavy, kdy by ještě bylo možné zapracovat jak na navigaci, tak i na režimu 4x4, který je k dispozici jenom u jedné jediné motorizace.autozine.cz