Cena od | 1 929 950 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 300 kW - 300 kW |
Maximální rychlost | 180 - 180 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 5.1 - 5.1 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 394 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 200km/h. Pro srovnání, elektrický motor 400 4MATIC Mercedesu EQC o objemu 0ccm generuje 402 koní a na stovku zrychlí za 5.1 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 180km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 21.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto SUV od Jaguaru stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč.
Jaguar I-Pace měří 1.57 metru na výšku, 2.01 metru na šířku a 4.68 metru na délku. Rozvor činí 2.99 metru. Do kufru se vejde 638 litrů nákladu, resp. 1445 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.62 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.76 metru na délku, rozvor činí 2.87m. Objem kufru je 500 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1460 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Jaguar má pohotovostní hmotnost 2.21 tuny, Mercedes-Benz o 287kg více, váží tedy 2.5 tuny.
Název | EV400 |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | nemá |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 696 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 294 kW |
Maximální rychlost | 200 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.8 s |
Nejnižší výbava | R‑DYNAMIC SE |
Série | I-Pace (X590) |
Začátek výroby | 10/2018 |
Začátek výroby modelu | 10/2018 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1565mm |
Šířka | mm |
Délka | 4682mm |
Rozvor | 2990 mm |
Objem kufru | 638 / 1445 l |
Hmotnost | 2208 / 2670 Kg |
Poloměr otáčení | 12.4 |
Světlá výška | 142 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 21.2 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 480 l |
Emisní norma | Elektr |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | senzory + přední a zadní kamera |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 2 441 453 Kč |
Minimální výbava | R‑DYNAMIC SE |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 294 kW |
Točivý moment | 696 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 21.2 l |
Velikost nádrže | 480 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | R‑DYNAMIC SE |
Cena | od 2 441 453 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Jaguar lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu I-Pace oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Jaguar I-Pace s motorem I-Pace na 7 690 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 10 455 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 294kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (21.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách I-Pace v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba