Cena od | 880 900 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 206 kW |
Maximální rychlost | 219 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.5 - 7.3 l/100km |
Akcelerace | 5.2 - 9.2 s |
Benzínový motor o objemu 1998ccm a výkonu 162 koní přenáší sílu tohoto sedanu na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 216km/h. Pro srovnání, benzínový motor 2,0 TSI AP Škody Superb o objemu 1984ccm generuje 188 koní a na stovku zrychlí za 7.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 240km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto sedan od Mazdy stát 2.28 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 68 250,00 Kč. Výše zmiňovaný Škoda Superb je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 6.2l, což v praxi znamená náklady 2.17 Kč na 1km a 65 100,00Kč na 30 tisíc km.
Mazda 6 měří 1.45 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.87 metru na délku. Rozvor činí 2.83 metru. Do kufru se vejde 489 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Škody jsou hodnoty následující: 1.47 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.87 metru na délku, rozvor činí 2.84m. Objem kufru je 625 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1760 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mazda má pohotovostní hmotnost 1.47 tuny, Škoda o 69kg více, váží tedy 1.54 tuny.
Název | Skyactiv-G165 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 213 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4000 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 121 kW |
Maximální rychlost | 216 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.3 s |
Nejnižší výbava | Attraction |
Série | 6 (GJ) Stufenheck (02/15 - 06/18) |
Začátek výroby | 02/2015 |
Začátek výroby modelu | 02/2015 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1450mm |
Šířka | mm |
Délka | 4870mm |
Rozvor | 2830 mm |
Objem kufru | 489 / 0 l |
Hmotnost | 1466 / 2005 Kg |
Poloměr otáčení | 12 |
Světlá výška | 165 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 6.5 l/100km |
Ve městě | 8.2 l/100km |
Mimo město | 5.5 l/100km |
Reálná ~ | 7.26 l/100km |
Velikost nádrže | 62 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 148 g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 680 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | vo.+hi. mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 902 600 Kč |
Minimální výbava | Attraction |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 2 - 2.5 l |
Max. rychlost | 208 - 223 km/h |
Spotřeba | 6.2 - 6.7 l |
Zrychlení | 8.1 - 10.5 s |
Výkon | 107 kW - 143 kW |
Cena | 899 600 Kč - 1 005 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 208 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 107 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | 142 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Attraction |
Cena | od 899 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 121 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.5 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | 148 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Attraction |
Cena | od 902 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 209 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 121 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | 141 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Attraction |
Cena | od 952 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.5 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 8.1 s |
Výkon | 143 kW |
Točivý moment | 258 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | 153 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Revolution |
Cena | od 1 005 600 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mazda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 6 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mazda 6 s motorem Skyactiv-G165 na 12 117 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 6 028 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 121kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 68 250 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 6 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba