Cena od | 1 575 000 Kč |
Paliva | diesel |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 150 kW - 150 kW |
Maximální rychlost | 175 - 175 Km/h |
Spotřeba | 7.4 - 7.4 l/100km |
Akcelerace | 9.9 - 9.9 s |
Naftový motor o objemu 3283ccm a výkonu 251 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 219km/h. Pro srovnání, naftový motor Land Cruiser 2.8 D-4D Toyoty Land Cruiser o objemu 2755ccm generuje 201 koní a na stovku zrychlí za 9.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 175km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV od Mazdy stát 1.75 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 52 470,00 Kč. Výše zmiňovaný Toyota Land Cruiser je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 7.4l, což v praxi znamená náklady 2.44 Kč na 1km a 73 260,00Kč na 30 tisíc km.
Mazda CX-60 měří 1.69 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.75 metru na délku. Rozvor činí 2.87 metru. Do kufru se vejde 570 litrů nákladu, resp. 1726 litrů při sklopených sedačkách. U Toyoty jsou hodnoty následující: 1.84 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.84 metru na délku, rozvor činí 2.79m. Objem kufru je 621 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1934 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mazda má pohotovostní hmotnost 1.95 tuny, Toyota o 546kg více, váží tedy 2.5 tuny.
Název | e-Skyactiv D 254 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 550 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 3.3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 187 kW |
Maximální rychlost | 219 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.4 s |
Nejnižší výbava | Exclusive-line |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1688mm |
Šířka | 1890mm |
Délka | 4745mm |
Rozvor | 2870 mm |
Objem kufru | 570 / 1726 l |
Hmotnost | 1949 / 2516 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.3 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 58 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 390 990 Kč |
Minimální výbava | Exclusive-line |
Palivo | diesel plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 2.5 - 3.3 l |
Max. rychlost | 200 - 219 km/h |
Spotřeba | 1.5 - 5.3 l |
Zrychlení | 5.8 - 8.4 s |
Výkon | 147 kW - 241 kW |
Cena | 1 257 590 Kč - 1 390 990 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3.3 l |
Max. rychlost | 212 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 3600 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Prime-line |
Cena | od 1 257 590 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3.3 l |
Max. rychlost | 219 km/h |
Zrychlení | 7.4 s |
Výkon | 187 kW |
Točivý moment | 550 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Exclusive-line |
Cena | od 1 390 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 234 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mazda lze tedy o 776 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mazda CX-60 s motorem e-Skyactiv D 254 na 12 020 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 6 125 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 187kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 52 470 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách CX-60 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba