Cena od | 2 458 639 Kč |
Paliva | mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 183 kW - 390 kW |
Maximální rychlost | 206 - 250 Km/h |
Spotřeba | 0.8 - 11.3 l/100km |
Akcelerace | 4.5 - 8 s |
motor o objemu 3982ccm a výkonu 585 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí devítistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, motor P530 Land Roveru Range Rover Sport o objemu 4395ccm generuje 523 koní a na stovku zrychlí za 4.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 11.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Mercedesu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Land Rover Range Rover Sport je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 11.3l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz GLE kupé AMG měří 1.72 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 4.96 metru na délku. Rozvor činí 2.94 metru. Do kufru se vejde 655 litrů nákladu, resp. 1795 litrů při sklopených sedačkách. U Land Roveru jsou hodnoty následující: 1.82 metru na výšku, 2.04 metru na šířku a 4.95 metru na délku, rozvor činí 3m. Objem kufru je 0 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1491 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 2.44 tuny, Land Rover o 65kg více, váží tedy 2.51 tuny.
Název | 63 4MATIC+ |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 8 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5750 RPM |
Točivý moment | 750 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2250 RPM |
Objem motoru | 4 l |
Převodovka | a (9) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 436 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4 s |
Nejnižší výbava | Premium Plus |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1720mm |
Šířka | 1947mm |
Délka | 4961mm |
Rozvor | 2935 mm |
Objem kufru | 655 / 1795 l |
Hmotnost | 2440 / 3120 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 11.5 l/100km |
Ve městě | 15.2 l/100km |
Mimo město | 9.3 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 85 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 3500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 3 924 030 Kč |
Minimální výbava | Premium Plus |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 - 4 l |
Max. rychlost | 250 - 250 km/h |
Spotřeba | 9.3 - 12.3 l |
Zrychlení | 3.8 - 5.3 s |
Výkon | 320 kW - 466 kW |
Cena | 2 859 230 Kč - 4 342 690 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.3 s |
Výkon | 320 kW |
Točivý moment | 520 Nm |
Maximální otáčky | 6100 RPM |
Spotřeba | 9.3 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | 212 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advanced |
Cena | od 2 859 230 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4 s |
Výkon | 436 kW |
Točivý moment | 750 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 11.5 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Premium Plus |
Cena | od 3 924 030 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 3.8 s |
Výkon | 466 kW |
Točivý moment | 850 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 12.3 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Premium Plus |
Cena | od 4 342 690 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 569 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 1111 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz GLE kupé AMG s motorem 63 4MATIC+ na 45 445 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 27 300 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 436kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (11.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách GLE kupé AMG v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba