Cena od | 608 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 202 - 238 Km/h |
Spotřeba | 1.2 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 7.1 - 10.2 s |
motor o objemu 1598ccm a výkonu 178 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 225km/h. Pro srovnání, motor 1,4 TSI PHEV Volkswagenu Golf o objemu 1395ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 7.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 220km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 1.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto hatchback od Opelu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Golf je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 1.2l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Opel Astra měří 1.44 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.37 metru na délku. Rozvor činí 2.68 metru. Do kufru se vejde 352 litrů nákladu, resp. 1268 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.48 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.28 metru na délku, rozvor činí 2.62m. Objem kufru je 273 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1129 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Opel má pohotovostní hmotnost 1.68 tuny, Volkswagen o 88kg méně, váží tedy 1.59 tuny.
Název | 1.6 Turbo PHEV AT8 |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 360 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.6 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 133 kW |
Maximální rychlost | 225 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.6 s |
Nejnižší výbava | Edition |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1442mm |
Šířka | 1860mm |
Délka | 4374mm |
Rozvor | 2675 mm |
Objem kufru | 352 / 1268 l |
Hmotnost | 1678 / 2150 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 1.1 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 42 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1450 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 989 990 Kč |
Minimální výbava | Edition |
Palivo | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.6 l |
Max. rychlost | 199 - 225 km/h |
Spotřeba | 1.1 - 5.6 l |
Zrychlení | 7.6 - 10.6 s |
Výkon | 81 kW - 133 kW |
Cena | 599 990 Kč - 989 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 199 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Edition |
Cena | od 599 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Edition |
Cena | od 619 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Elegance |
Cena | od 739 990 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 209 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Edition |
Cena | od 719 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Opel lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Astra oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Opel Astra s motorem 1.6 Turbo Hybrid na 17 111 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 133kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (1.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Astra v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba