Cena od | 459 900 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 70 kW - 81 kW |
Maximální rychlost | 187 - 195 Km/h |
Spotřeba | 4.6 - 4.7 l/100km |
Akcelerace | 10.4 - 11.3 s |
Benzínový motor o objemu 1199ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 208km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.0 TSI DSG Volkswagenu Polo o objemu 999ccm generuje 109 koní a na stovku zrychlí za 10.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 195km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Peugeotu stát 1.54 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 46 200,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Polo je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.7l, což v praxi znamená náklady 1.65 Kč na 1km a 49 350,00Kč na 30 tisíc km.
Peugeot 208 měří 1.43 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 4.06 metru na délku. Rozvor činí 2.54 metru. Do kufru se vejde 265 litrů nákladu, resp. 1106 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.45 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 4.07 metru na délku, rozvor činí 2.55m. Objem kufru je 351 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1125 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Peugeot má pohotovostní hmotnost 1.23 tuny, Volkswagen o 26kg méně, váží tedy 1.21 tuny.
Název | 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 230 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 208 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.7 s |
Nejnižší výbava | GT |
Série | 208 (II) |
Začátek výroby | 12/2019 |
Začátek výroby modelu | 12/2019 |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1430mm |
Šířka | mm |
Délka | 4055mm |
Rozvor | 2540 mm |
Objem kufru | 265 / 1106 l |
Hmotnost | 1233 / 1630 Kg |
Poloměr otáčení | 10.4 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4.4 l/100km |
Ve městě | 5.4 l/100km |
Mimo město | 4 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 44 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 103 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 70 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Torzní tyče |
Nebrzděný | 615 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 650 000 Kč |
Minimální výbava | GT |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.5 l |
Max. rychlost | 164 - 208 km/h |
Spotřeba | 3.2 - 4.4 l |
Zrychlení | 8.7 - 13.2 s |
Výkon | 55 kW - 96 kW |
Cena | 430 000 Kč - 650 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 164 km/h |
Zrychlení | 13.2 s |
Výkon | 55 kW |
Točivý moment | 118 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | 94 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 430 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 188 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.2 l |
Velikost nádrže | 44 l |
CO2 | 97 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active Pack |
Cena | od 470 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 188 km/h |
Zrychlení | 10.8 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 44 l |
CO2 | 99 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active Pack |
Cena | od 520 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 208 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 44 l |
CO2 | 103 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | GT |
Cena | od 650 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 188 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 75 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 3.2 l |
Velikost nádrže | 41 l |
CO2 | 85 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Allure |
Cena | od 565 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Peugeot lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 208 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Peugeot 208 s motorem 1.2 PureTech na 14 607 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 3 538 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 46 200 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 208 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba