Cena od | 608 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 202 - 238 Km/h |
Spotřeba | 1.2 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 7.1 - 10.2 s |
motor o objemu 1598ccm a výkonu 109 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 235km/h. Pro srovnání, motor 1,4 TSI PHEV Volkswagenu Golf o objemu 1395ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 7.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 220km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 1.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto hatchback od Peugeotu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Golf je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 1.2l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Peugeot 308 měří 1.44 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.37 metru na délku. Rozvor činí 2.68 metru. Do kufru se vejde 361 litrů nákladu, resp. 1271 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.48 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.28 metru na délku, rozvor činí 2.62m. Objem kufru je 273 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1129 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Peugeot má pohotovostní hmotnost 1.71 tuny, Volkswagen o 118kg méně, váží tedy 1.59 tuny.
Název | 1.6 HYBRID 225 |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 360 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.6 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 81 kW |
Maximální rychlost | 235 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.5 s |
Nejnižší výbava | GT |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1441mm |
Šířka | 1852mm |
Délka | 4367mm |
Rozvor | 2675 mm |
Objem kufru | 361 / 1271 l |
Hmotnost | 1708 / 2120 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 1.3 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 40 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 155 000 Kč |
Minimální výbava | GT |
Palivo | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.6 l |
Max. rychlost | 207 - 235 km/h |
Spotřeba | 1.3 - 4.8 l |
Zrychlení | 7.5 - 10.6 s |
Výkon | 81 kW - 110 kW |
Cena | 620 000 Kč - 1 155 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 9.6 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active pack |
Cena | od 620 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active pack |
Cena | od 680 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 207 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.7 l |
Velikost nádrže | 53 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active pack |
Cena | od 730 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Peugeot lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 308 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Peugeot 308 s motorem 1.6 HYBRID na 12 401 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 5 744 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 81kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (1.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 308 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
308 může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 16ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 1 276 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 195/65 R15 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 5 324 Kč, u větších 205/55 R16 za model Dunlop SP Sport Bluresponse to je 6 600 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu 308: zimní sada prémiových pneumatik GoodYear UltraGrip 7+ s 15ti palcovými disky (195/65 R15) vás vyjde na 5 464 Kč, s 16ti palcovými (205/55 R16 - Goodyear Efficientgrip) pak na 8 372 Kč.
* průměrná hodinová sazba