Cena od | 2 105 000 Kč |
Paliva | plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 280 kW - 280 kW |
Maximální rychlost | 177 - 177 Km/h |
Spotřeba | 3.5 - 3.5 l/100km |
Akcelerace | 6.4 - 6.4 s |
motor o objemu 2995ccm a výkonu 335 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 253km/h. Pro srovnání, motor 2.0 T-GDI Jeepu Wrangler o objemu 1995ccm generuje 375 koní a na stovku zrychlí za 6.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 177km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 2.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Porsche stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Jeep Wrangler je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 3.5l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Porsche Cayenne měří 1.7 metru na výšku, 1.98 metru na šířku a 4.92 metru na délku. Rozvor činí 2.9 metru. Do kufru se vejde 648 litrů nákladu, resp. 1610 litrů při sklopených sedačkách. U Jeepu jsou hodnoty následující: 1.83 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.88 metru na délku, rozvor činí 3.01m. Objem kufru je 548 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Porsche má pohotovostní hmotnost 2.37 tuny, Jeep o 22kg méně, váží tedy 2.35 tuny.
Název | E-Hybrid |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5300 RPM |
Točivý moment | 700 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1340 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 250 kW |
Maximální rychlost | 253 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5 s |
Nejnižší výbava | E-Hybrid |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1696mm |
Šířka | 1983mm |
Délka | 4918mm |
Rozvor | 2895 mm |
Objem kufru | 648 / 1610 l |
Hmotnost | 2370 / 3030 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 2.5 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 75 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 3500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 2 535 744 Kč |
Minimální výbava | E-Hybrid |
Palivo | benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 - 4 l |
Max. rychlost | 245 - 295 km/h |
Spotřeba | 2.5 - 11.6 l |
Zrychlení | 3.8 - 6.2 s |
Výkon | 250 kW - 404 kW |
Cena | 2 147 632 Kč - 4 745 572 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 245 km/h |
Zrychlení | 6.2 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 5300 RPM |
Spotřeba | 9.4 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Cayenne |
Cena | od 2 147 632 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 l |
Max. rychlost | 265 km/h |
Zrychlení | 5.2 s |
Výkon | 324 kW |
Točivý moment | 550 Nm |
Maximální otáčky | 5700 RPM |
Spotřeba | 9.8 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | S |
Cena | od 2 629 956 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 270 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 338 kW |
Točivý moment | 620 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 11.4 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | GTS |
Cena | od 3 110 917 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 286 km/h |
Zrychlení | 4.1 s |
Výkon | 404 kW |
Točivý moment | 770 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 11.6 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Turbo |
Cena | od 3 942 933 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Porsche lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Cayenne oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Porsche Cayenne s motorem Cayenne E-Hybrid na 11 248 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 6 897 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 250kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (2.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Cayenne v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba