Cena od | 2 301 045 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 300 kW - 560 kW |
Maximální rychlost | 230 - 260 Km/h |
Spotřeba | 26 - 28.5 l/100km |
Akcelerace | 2.8 - 5.4 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 751 koní přenáší sílu tohoto kombíku na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 2.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, elektrický motor Turbo Porsche Taycan Sport Turismo o objemu 0ccm generuje 671 koní a na stovku zrychlí za 3.2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 260km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 29.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto combi od Porsche stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Porsche Taycan Sport Turismo je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 28.0l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Porsche Taycan Cross Turismo měří 1.41 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.97 metru na délku. Rozvor činí 2.9 metru. Do kufru se vejde 405 litrů nákladu, resp. 1171 litrů při sklopených sedačkách. U Porsche jsou hodnoty následující: 1.39 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.96 metru na délku, rozvor činí 2.9m. Objem kufru je 405 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1171 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Porsche má pohotovostní hmotnost 2.4 tuny, Porsche o 10kg více, váží tedy 2.41 tuny.
Název | Turbo S |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 1050 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (2) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 560 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 2.9 s |
Nejnižší výbava | Turbo S |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1409mm |
Šířka | 1967mm |
Délka | 4974mm |
Rozvor | 2904 mm |
Objem kufru | 405 / 1171 l |
Hmotnost | 2395 / 2880 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 29.4 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | combi |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 4 952 019 Kč |
Minimální výbava | Turbo S |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | - l |
Max. rychlost | 220 - 250 km/h |
Spotřeba | 28.1 - 29.4 l |
Zrychlení | 2.9 - 5.1 s |
Výkon | 350 kW - 560 kW |
Cena | 2 539 420 Kč - 4 952 019 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (2) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 220 km/h |
Zrychlení | 5.1 s |
Výkon | 350 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 28.1 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | 4 |
Cena | od 2 539 420 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (2) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 4.1 s |
Výkon | 420 kW |
Točivý moment | 650 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 28.1 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | 4S |
Cena | od 2 948 195 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (2) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 3.3 s |
Výkon | 500 kW |
Točivý moment | 850 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 28.7 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Turbo |
Cena | od 4 082 769 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (2) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 2.9 s |
Výkon | 560 kW |
Točivý moment | 1050 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 29.4 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Turbo S |
Cena | od 4 952 019 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Porsche lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Taycan Cross Turismo oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Porsche Taycan Cross Turismo s motorem Turbo S na 11 248 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 6 897 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 560kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (29.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Taycan Cross Turismo v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba