Cena od | 2 840 900 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 350 kW - 350 kW |
Maximální rychlost | 245 - 245 Km/h |
Spotřeba | 19.2 - 19.2 l/100km |
Akcelerace | 4.1 - 4.1 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 751 koní přenáší sílu tohoto coupé na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 2.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 260km/h. Pro srovnání, elektrický motor GT Audi e-tron GT o objemu 0ccm generuje 469 koní a na stovku zrychlí za 4.1 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 245km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 26.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto coupe od Porsche stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Audi e-tron GT je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 19.2l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Porsche Taycan měří 1.38 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.96 metru na délku. Rozvor činí 2.9 metru. Do kufru se vejde 366 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Audi jsou hodnoty následující: 1.41 metru na výšku, 1.96 metru na šířku a 4.99 metru na délku, rozvor činí 2.9m. Objem kufru je 405 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Porsche má pohotovostní hmotnost 2.37 tuny, Audi o 20kg méně, váží tedy 2.35 tuny.
Název | Turbo S |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | nemá |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 1050 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (2) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 560 kW |
Maximální rychlost | 260 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 2.8 s |
Nejnižší výbava | Turbo S |
Série | Taycan |
Začátek výroby | 01/2020 |
Začátek výroby modelu | 03/2020 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1378mm |
Šířka | 1966mm |
Délka | 4963mm |
Rozvor | 2900 mm |
Objem kufru | 366 / 0 l |
Hmotnost | 2370 / 2870 Kg |
Poloměr otáčení | 11.2 |
Světlá výška | 133 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 26.9 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 83.7 l |
Emisní norma | Elektr |
CO2 | - g/km |
typ | coupe |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vzduch |
Zadní odpružení | Vzduch |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Porsche stability management |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 4 914 963 Kč |
Minimální výbava | Turbo S |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | - l |
Max. rychlost | 230 - 260 km/h |
Spotřeba | 24.6 - 28 l |
Zrychlení | 2.8 - 5.4 s |
Výkon | 300 kW - 560 kW |
Cena | 2 276 262 Kč - 4 914 963 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (2) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 5.4 s |
Výkon | 300 kW |
Točivý moment | 345 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 28 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Taycan |
Cena | od 2 276 262 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (2) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4 s |
Výkon | 390 kW |
Točivý moment | 640 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 24.6 l |
Velikost nádrže | 71 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | 4S |
Cena | od 2 806 522 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (2) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 3.5 s |
Výkon | 440 kW |
Točivý moment | 850 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 25.9 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | GTS |
Cena | od 3 466 064 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (2) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 260 km/h |
Zrychlení | 3.2 s |
Výkon | 500 kW |
Točivý moment | 850 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 26 l |
Velikost nádrže | 83.7 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | Turbo |
Cena | od 4 041 473 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (2) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 260 km/h |
Zrychlení | 2.8 s |
Výkon | 560 kW |
Točivý moment | 1050 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 26.9 l |
Velikost nádrže | 83.7 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | Turbo S |
Cena | od 4 914 963 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto coupé vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii coupe za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Porsche lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Taycan oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Porsche Taycan s motorem Turbo S na 10 176 Kč ročně, což je na poměry coupé o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 560kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (26.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Taycan v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba