Cena od | 535 900 Kč |
Paliva | plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 72 kW - 72 kW |
Maximální rychlost | 175 - 175 Km/h |
Spotřeba | 3.7 - 3.7 l/100km |
Akcelerace | 9.5 - 9.5 s |
motor o objemu 1598ccm a výkonu 141 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180km/h. Pro srovnání, motor 1.5 i-MMD Hondy Jazz E:HEV o objemu 1498ccm generuje 97 koní a na stovku zrychlí za 9.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 175km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 3.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto hatchback od Renaultu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Honda Jazz E:HEV je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 3.7l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Renault Clio měří 1.44 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.05 metru na délku. Rozvor činí 2.58 metru. Do kufru se vejde 254 litrů nákladu, resp. 1069 litrů při sklopených sedačkách. U Hondy jsou hodnoty následující: 1.53 metru na výšku, 0 metru na šířku a 4.04 metru na délku, rozvor činí 2.52m. Objem kufru je 304 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1205 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Renault má pohotovostní hmotnost 1.31 tuny, Honda o 13kg méně, váží tedy 1.3 tuny.
Název | E-TECH Hybrid 145 |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5600 RPM |
Točivý moment | 205 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3200 RPM |
Objem motoru | 1.6 l |
Převodovka | a (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 105 kW |
Maximální rychlost | 180 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.3 s |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1440mm |
Šířka | 1798mm |
Délka | 4050mm |
Rozvor | 2583 mm |
Objem kufru | 254 / 1069 l |
Hmotnost | 1313 / 1758 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 3.6 l/100km |
Ve městě | 4.4 l/100km |
Mimo město | 4.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 39 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 655 kg |
Brzděný | 900 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 593 000 Kč |
Minimální výbava | TECHNO |
Palivo | benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.6 l |
Max. rychlost | 180 - 205 km/h |
Spotřeba | 3.6 - 5.3 l |
Zrychlení | 9.3 - 12.5 s |
Výkon | 67 kW - 105 kW |
Cena | 383 000 Kč - 593 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 12.2 s |
Výkon | 67 kW |
Točivý moment | 160 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | EQUILIBRE |
Cena | od 383 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 12.5 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 4800 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 39 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | EQUILIBRE |
Cena | od 403 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Cena | od 488 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 569 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Renault lze tedy o 1111 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Renault Clio s motorem E-TECH Hybrid 145 na 45 445 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 27 300 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 105kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (3.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Clio v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Clio může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 16ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 3 544 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 185/65 R15 zaplatíte za sadu GoodYear Efficientgrip Compact 4 616 Kč, u větších 195/55 R16 za model Dunlop SP Sport 01 to je 8 160 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Clio: zimní sada prémiových pneumatik GoodYear UltraGrip 8 s 15ti palcovými disky (185/65 R15) vás vyjde na 5 700 Kč, s 16ti palcovými (195/55 R16 - GoodYear Efficientgrip Compact) pak na 8 040 Kč.
* průměrná hodinová sazba