Cena od | 890 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 96 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 188 - 190 Km/h |
Spotřeba | 4.1 - 5.2 l/100km |
Akcelerace | 9.9 - 11.8 s |
Renault Koleos je SUV, které lze s trochou představivosti nazvat i terénním vozem na rozdíl od soupeřů, jako Peugeot 5008, a také je dominantnější než Renault Kadjar. Překvapivě však nepřichází s možností sedmi míst, na rozdíl od vozů Škoda Kodiaq, Peugeot 5008 nebo Hyundai Santa Fe.
Vůz je založen na vozu Nissan X-Trail a sdílí s ním i některé jízdní vlastnosti. Ve městech je poměrně snadno ovladatelný a manévrovatelný a také na dálnici je snadné jej řídit. Kromě toho je to stylový a dobře vybavený vůz.
K dispozici jsou dva dieselové motory, a sice Energy 1,6l dCi 130 Renault s pohonem předních kol, dostupný v základní verzi Zen a následné verzi Intens, a silnější 2,0l dCi 175. Pouze varianta silnějšího motoru umožní využít pohon všech kol, přičemž u řady Intens je spárován s manuální 6-stupňovou převodovkou nebo automatickou 7-stupňovou převodovkou CVT. Právě tato varianta Eergy dCi 175 4x4 X—Tronic je jedinou dostupnou alternativou u nejvyšší specifikace Initiale Paris. Motory pochopitelně splňují emisní normy Euro6, přičemž nejekologičtější 1,6l dCi 130 produkuje 120 g CO2/km, zatímco nejsilnější varianta motoru pak produkuje až 153 g CO2/km. Všechny motory potěší majitele vozu i poměrně ekonomickým provozem, protože průměrná spotřeba paliva se pohybuje mezi 4,6l až po 5,8l, což při maximální rychlosti k 185 km/hod u nejslabší pohonné jednotky nebo 202 km/hod u nejsilnější varianty, jsou docela příjemné hodnoty.
Koleos nabízí opravdu hodně prostoru, takže i větší osoby budou zcela v pohodlí. Také úložný prostor nabízí poměrně velkou kapacitu, disponuje totiž 498l prostoru, který může být po sklopení zadních sedadel zvýšen až na krásných 1706 litrů.
Vůz je k dispozici ve třech výbavových stupních, přičemž základní řada Zen nabízí 17-palcová kola z lehkých slitin a v interiéru je k dispozici čalounění v kombinaci látky a koženky. Řidiče však nepochybně potěší přední mlhové světlomety i LED denní svícení. Zábavu si užijete mimo jiné i díky multimediálnímu a navigačnímu systému R-Link 2 se 7-palcovým displejem a audio systému Arkamys. Z bezpečnostních prvků je k dispozici ve všech specifikacích mimo jiné technologie automatického nouzového brzdění, monitoring slepého bodu, kontrola jízdy v pruzích nebo systém sledování dopravních značek. Kromě toho pro usnadnění parkování jsou k dispozici i zadní pakovací senzory nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Řada Zen nabízí i bezklíčový systém nebo dvouzónovou klimatizaci a vzhledem k tomu, že jde o základní řadu, je vůz docela překvapivě vybaven i střešními ližinami.
Vyšší řada Intens přidává k výbavě zejména 18-palcová kola z lehkých slitin, LED přední světlomety a systém osvětlení je obohacen i o světlomety LED PURE VISION. Řidiči mají k dispozici také elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko a bonusem mohou být i zatmavená zadní skla. Z bezpečnostních prvků získal vůz navíc kromě zadních i přední parkovací senzory a parkovací kameru. Upgradu se dočkal i multimediální systém, který byl nově doplněn 8,7-palcovým displejem.
Top verze Initiale Paris spojuje praktičnost vozu s maximálním komfortem. Interiér se vyznačuje vysoce kvalitními materiály, jako je čalounění Nappa. Na první pohled je vůz rozpoznatelný díky unikátní metalické barvě Black Améthyste. Jedinečnost modelu podtrhují také 19-palcová kola z lehkých slitin se speciálním designem Initiale Paris. Komfort pro řidiče i spolujezdce přináší i elektricky nastavitelná vyhřívaná sedadla či bederní opěrky a zapomenout nelze ani na ventilaci předních sedadel. Rovněž vnější zpětná zrcátka jsou elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná. Multimediální systém byl modifikován a získal navigační systém s dynamickým plánováním trasy, samozřejmostí je Bluetooth handsfree systém, USB, SD, iPod připojení a dostupný je i Bose Surronud Sound System s 12 reproduktory.
Všechny výbavové stupně lze doplnit o volitelné prvky, takže výbava základní řady může být obohacena o mnoho funkcionalit, jako například větší kola. Obecně však lze říci, že jsou k dispozici různé varianty speciálních balíčků, které kombinují prvky komfortu s technologickými vychytávkami, takže si každý může za příplatek vybavit vůz dle svých představ. Pravda, některé prvky jsou limitovány pouze pro vyšší řady, jako například panoramatické střešní okno nebo elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru či volič jízdních režimů pohonu.
K dispozici je ovšem také bohatá nabídka příslušenství, kam patří mimo jiné střešní box, hliníkové střešní tyče QuickFix či nerezová ochrana hrany zavazadlového prostoru či video přehrávač Duo Cinema.
V bezpečnostních testech Euro NCAP získal vůz v roce 2017 pět hvězdiček, takže toto hodnocení napovídá, že získáte dobrý sortiment bezpečnostních technologií již ve standardní výbavě. Nicméně volitelně lze všechny stupně specifikace doplnit o celou řadu dalších funkcí, jako ABS, ESC, asistent rozjezdu do kopce, různé typy airbagů, automatické přepínání dálkových světel, Active Emergency Braking System, systém sledování únavy řidiče či zvukovou a vizuální signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů.
Palivo | dieselbenzín |
Převodovka | a |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 116 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 198 - 200 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.7 - 10.1 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1673mm |
Šířka | 1843mm |
Délka | 4672mm |
Rozvor | 2705 mm |
Objem kufru | 498 / 1706 l |
Hmotnost | 1611 - 1770/ 2078 - 2309 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.6 - 5.9l/100km |
Ve městě | 6.5 - 6.8 l/100km |
Mimo město | 5.2 - 5.4 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 885 000 Kč - 1 065 000 Kč |
Minimální výbava | TECHNO |
Brzděný | 1650 - 2000 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 116 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Cena | od 885 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 150 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Cena | od 1 065 000 Kč |