Cena od | 904 900 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 110 kW - 180 kW |
Maximální rychlost | 196 - 228 Km/h |
Spotřeba | 1.8 - 7.6 l/100km |
Akcelerace | 6.2 - 10.1 s |
Naftový motor o objemu 1995ccm a výkonu 188 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 198km/h. Pro srovnání, naftový motor 2.0 TDI DSG 4WD Tarraco o objemu 1968ccm generuje 197 koní a na stovku zrychlí za 7.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 210km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV od Renaultu stát 1.85 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 55 440,00 Kč. Výše zmiňovaný SEAT Tarraco je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.3l, což v praxi znamená náklady 1.75 Kč na 1km a 52 470,00Kč na 30 tisíc km.
Renault Koleos měří 1.67 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.67 metru na délku. Rozvor činí 2.71 metru. Do kufru se vejde 579 litrů nákladu, resp. 1795 litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.66 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.74 metru na délku, rozvor činí 2.79m. Objem kufru je 760 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1775 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Renault má pohotovostní hmotnost 1.77 tuny, SEAT o 10kg více, váží tedy 1.78 tuny.
Název | Blue dCi 190 4x4 X-Tronic |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3500 RPM |
Točivý moment | 380 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (6) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 140 kW |
Maximální rychlost | 198 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.1 s |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1667mm |
Šířka | 1843mm |
Délka | 4673mm |
Rozvor | 2705 mm |
Objem kufru | 579 / 1795 l |
Hmotnost | 1770 / 2309 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.6 l/100km |
Ve městě | 6.5 l/100km |
Mimo město | 5.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 60 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 150 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2000 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 065 000 Kč |
Minimální výbava | TECHNO |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.3 - 2 l |
Max. rychlost | 198 - 200 km/h |
Spotřeba | 5.6 - 5.9 l |
Zrychlení | 9.7 - 10.1 s |
Výkon | 116 kW - 140 kW |
Cena | 885 000 Kč - 1 065 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 116 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Cena | od 885 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 150 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Cena | od 1 065 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Renault lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Koleos oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Renault Koleos s motorem Blue dCi na 16 453 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 1 692 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 140kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 55 440 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Koleos v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba