Cena od | 640 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 202 - 238 Km/h |
Spotřeba | 3.9 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 7.3 - 10.6 s |
Benzínový motor o objemu 1332ccm a výkonu 138 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 205km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1,5 TSI EVO BMT Volkswagenu Golf Variant o objemu 1498ccm generuje 129 koní a na stovku zrychlí za 9.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 214km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto combi od Renaultu stát 1.89 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 56 700,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Golf Variant je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.1l, což v praxi znamená náklady 1.79 Kč na 1km a 53 550,00Kč na 30 tisíc km.
Renault Mégane Grandtour měří 1.45 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.63 metru na délku. Rozvor činí 2.67 metru. Do kufru se vejde 507 litrů nákladu, resp. 1504 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.5 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.63 metru na délku, rozvor činí 2.67m. Objem kufru je 611 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1624 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Renault má pohotovostní hmotnost 1.38 tuny, Volkswagen o 17kg méně, váží tedy 1.36 tuny.
Název | TCe 140 EDC |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 240 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1600 RPM |
Objem motoru | 1.3 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 103 kW |
Maximální rychlost | 205 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.3 s |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1449mm |
Šířka | 1814mm |
Délka | 4626mm |
Rozvor | 2669 mm |
Objem kufru | 507 / 1504 l |
Hmotnost | 1378 / 1882 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.4 l/100km |
Ve městě | 6.7 l/100km |
Mimo město | 4.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 47 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 123 g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 685 kg |
Brzděný | 1700 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 707 000 Kč |
Minimální výbava | TECHNO |
Palivo | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 - 1.6 l |
Max. rychlost | 183 - 205 km/h |
Spotřeba | 1.3 - 5.4 l |
Zrychlení | 8.6 - 11.4 s |
Výkon | 85 kW - 117 kW |
Cena | 593 000 Kč - 951 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | 123 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | EQUILIBRE |
Cena | od 593 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | 123 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Cena | od 707 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | 124 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R.S. LINE |
Cena | od 775 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 193 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 102 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Cena | od 704 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Renault lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Mégane Grandtour oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Renault Mégane Grandtour s motorem TCe 140 EDC na 10 618 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 7 527 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 103kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 56 700 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Mégane Grandtour v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Mégane Grandtour může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 17ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 3 876 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 205/55 R16 zaplatíte za sadu Dunlop SP Sport Bluresponse 6 600 Kč, u větších 205/50 R17 za model Goodyear Efficientgrip to je 10 476 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Mégane Grandtour: zimní sada prémiových pneumatik Michelin ALPIN A4 s 16ti palcovými disky (205/55 R16) vás vyjde na 8 372 Kč, s 17ti palcovými (205/50 R17 - Dunlop SP Sport Bluresponse) pak na 12 436 Kč.
* průměrná hodinová sazba