Cena od | 651 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 88 kW - 114 kW |
Maximální rychlost | 191 - 211 Km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.4 l/100km |
Akcelerace | 8.4 - 10.9 s |
Benzínový motor o objemu 1600ccm a výkonu 113 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 12.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.0 EcoBoost Fordu Focus o objemu 999ccm generuje 123 koní a na stovku zrychlí za 10.2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 200km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Subaru stát 2.28 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 68 250,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford Focus je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.3l, což v praxi znamená náklady 1.86 Kč na 1km a 55 650,00Kč na 30 tisíc km.
Subaru Impreza měří 1.48 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.48 metru na délku. Rozvor činí 2.67 metru. Do kufru se vejde 385 litrů nákladu, resp. 1310 litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.39 metru na délku, rozvor činí 2.7m. Objem kufru je 392 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1354 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Subaru má pohotovostní hmotnost 1.36 tuny, Ford o 31kg méně, váží tedy 1.33 tuny.
Název | FB16 84kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6200 RPM |
Točivý moment | 150 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3600 RPM |
Objem motoru | 1.6 l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 84 kW |
Maximální rychlost | 180 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 12.4 s |
Nejnižší výbava | TREND ES Lineartronic |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1480mm |
Šířka | 1775mm |
Délka | 4475mm |
Rozvor | 2670 mm |
Objem kufru | 385 / 1310 l |
Hmotnost | 1361 / 1920 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.5 l/100km |
Ve městě | 8.1 l/100km |
Mimo město | 5.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 148 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 650 000 Kč |
Minimální výbava | TREND ES Lineartronic |
Palivo | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 - 2 l |
Max. rychlost | 180 - 192 km/h |
Spotřeba | 6.3 - 6.5 l |
Zrychlení | 10 - 12.4 s |
Výkon | 84 kW - 110 kW |
Cena | 650 000 Kč - 820 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 12.4 s |
Výkon | 84 kW |
Točivý moment | 150 Nm |
Maximální otáčky | 6200 RPM |
Spotřeba | 6.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 148 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TREND ES Lineartronic |
Cena | od 650 000 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 192 km/h |
Zrychlení | 10 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 194 Nm |
Maximální otáčky | 5600 RPM |
Spotřeba | 6.3 l |
Velikost nádrže | 48 l |
CO2 | 143 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACTIVE ES Lineartronic |
Cena | od 820 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Subaru lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Impreza oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Subaru Impreza s motorem 1.6i na 10 618 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 7 527 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 84kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 68 250 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Impreza v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba