Cena od | 1 049 100 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 125 kW - 125 kW |
Maximální rychlost | 150 - 150 Km/h |
Spotřeba | 13.1 - 13.1 l/100km |
Akcelerace | 7.3 - 7.3 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 456 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 233km/h. Pro srovnání, elektrický motor i3 120 Ah (BEV) BMW i3 o objemu 0ccm generuje 168 koní a na stovku zrychlí za 7.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 150km/h.
Tesla Model 3 měří 1.44 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.69 metru na délku. Rozvor činí 2.88 metru. Do kufru se vejde 425 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.6 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.01 metru na délku, rozvor činí 2.57m. Objem kufru je 260 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1100 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Tesla má pohotovostní hmotnost 1.85 tuny, BMW o 502kg méně, váží tedy 1.35 tuny.
Název | Long Rande AWD |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | nemá |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | - Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 340 kW |
Maximální rychlost | 233 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.7 s |
Nejnižší výbava |
Série | Model 3 |
Začátek výroby | 03/2019 |
Začátek výroby modelu | 03/2019 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1443mm |
Šířka | mm |
Délka | 4694mm |
Rozvor | 2875 mm |
Objem kufru | 425 / 0 l |
Hmotnost | 1847 / 2265 Kg |
Poloměr otáčení | 11.6 |
Světlá výška | 140 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 75 l |
Emisní norma | Elektr |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 68 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | 910 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | vo.+hi. mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 1 539 990 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | - l |
Max. rychlost | 225 - 261 km/h |
Spotřeba | - l |
Zrychlení | 3.3 - 6.1 s |
Výkon | 239 kW - 377 kW |
Cena | 1 369 990 Kč - 1 724 990 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 225 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 239 kW |
Točivý moment | 420 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 1 369 990 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 233 km/h |
Zrychlení | 4.7 s |
Výkon | 340 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 1 539 990 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 261 km/h |
Zrychlení | 3.3 s |
Výkon | 377 kW |
Točivý moment | 660 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 1 724 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Tesla lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Model 3 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Tesla Model 3 s motorem Long Rande AWD na 15 868 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 2 277 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 340kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Model 3 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba