Cena od | 1 558 900 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 198 kW - 358 kW |
Maximální rychlost | 180 - 200 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 4.4 - 7 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 507 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 217km/h. Pro srovnání, elektrický motor GT Fordu Mustang Mach-E o objemu 0ccm generuje 480 koní a na stovku zrychlí za 4.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 200km/h.
Tesla Model Y měří 1.62 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.75 metru na délku. Rozvor činí 2.89 metru. Do kufru se vejde 854 litrů nákladu, resp. 2158 litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.61 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.74 metru na délku, rozvor činí 2.98m. Objem kufru je 402 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1420 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Tesla má pohotovostní hmotnost 1.98 tuny, Ford o 369kg více, váží tedy 2.35 tuny.
Název | Long Range AWD |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | nemá |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | - Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 378 kW |
Maximální rychlost | 217 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5 s |
Nejnižší výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1624mm |
Šířka | 1921mm |
Délka | 4751mm |
Rozvor | 2890 mm |
Objem kufru | 854 / 2158 l |
Hmotnost | 1979 / 2619 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 75 l |
Emisní norma | Elektr |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 749 990 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | - l |
Max. rychlost | 217 - 250 km/h |
Spotřeba | - l |
Zrychlení | 3.7 - 6.9 s |
Výkon | 255 kW - 393 kW |
Cena | 1 499 990 Kč - 1 874 490 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 217 km/h |
Zrychlení | 6.9 s |
Výkon | 255 kW |
Točivý moment | 420 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 1 499 990 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 217 km/h |
Zrychlení | 5 s |
Výkon | 378 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 1 749 990 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 3.7 s |
Výkon | 393 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 1 874 490 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Tesla lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Model Y oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Tesla Model Y s motorem Long Range AWD na 11 248 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 6 897 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 378kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Model Y v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba