Popis modelu
Volkswagen Arteon – styl a elegance v praktickém balení
Volkswagen Arteon je v podstatě modifikovaný Passat. Je o něco delší, nižší a širší, nabízí elegantnější a stylovější vzhled a poměrně snadno se stal rovnocenným konkurentem automobilů, jako Audi A5 Sportback č BMW řady 4 Gran Coupé. Vůz si zachovává praktické čtyřdveřové uspořádání sedanu a přidává ještě více stylu, takže není divu, že si rychle získal poměrně dobré postavení na trhu.
Nabízí více než Passat
Vůz je postaven na stejné flexibilní platformě MQB kterou používají modely VW a architekturu sdílí například s kompaktním SUV Tiguan. Arteon je obecně označován za sportovnější model a jako takový má vylepšené zavěšení, takže lépe projíždí zatáčky a také lépe sedí na vozovce. Zavazadlový prostor vozu je bez nadsázky obrovský. Ve skutečnosti je jeho kapacita téměř tak velká jako u Passatu, ale je praktičtější. Po sklopení zadních sedadel pak lze získat až 1557 litrů prostoru.
Pohonné jednotky – vyberte si dle svého naturelu
Na výběr je celá řada benzínových a vznětových motorů. Z naftových motorů sem patří 2,0 TDI BMT motor s výkonem 150 koní, který sice není nejživější, ale přináší kvalitu dobré střední třídy, přijatelnou i pro jízdu na dálnici. K dispozici je jak s manuální 6-stupňovou převodovkou, tak i s DSG 7-stupňovou převodovkou. Kdo touží po větším zrychlení, ten může sáhnout po variantě s výkonem 190 koní nebo dokonce 2,0 BiTDI s výkonem 240 koní se dvěma turbodmychadly, který dosáhne zrychlení 0-100 km/hod za pouhých 6,5 sekund. Dieselový motor může být pak dostupný i s pohonem všech kol 4Motion.
Všechny motory splňují emisní normy EU6, přičemž u 2,0 TDI BMT motoru se emise pohybují kolem 114 g CO2/km. Rovněž spotřeba paliva je velmi dobrá, protože u dieselových motorů s předním pohonem se kombinovaná spotřeba pohybuje kolem 4,4 l/100 km a u vozu s pohonem všech kol je to pak necelých 6l/100 km. Pokud jde o benzínové pohony, tak tam 2,0TSI 4Motion nabízí spotřebu o něco málo vyšší, kolem 7,2l/100 km.
Benzínové motory poskytují plynulejší jízdu než dieselové a k dispozici je zejména 2,0 TSI BMT motor, dostupný také ve verzi s pohonem všech kol. Tento motor je pak spárován s automatickou DSG 7-stupňovou převodovkou.
Luxus už v základní verzi
Vůz je k dispozici ve třech specifikacích, Arteon, Elegance a R-line. Už základní řada dostala 17-palcová kola z lehkých slitin “Cardif” a automatickou klimatizaci Climatronic. Boční zadní a zadní skla jsou zatmavena na 65% absorpce světla, čelní sklo pak tepelně izoluje reflektující infračervené záření. K dispozici je také ergoComfort sedadlo řidiče nebo top-komfortní přední sedadla. O tom, že je vůz Volkswagen Arteon mimořádně dobře vybaven, svědčí i přítomnost celé řady funkcí, jako je telefonní bluetooth rozhraní, ochrana před natankováním špatného paliva, nárazníky v barvě vozu, dešťový senzor a celá řada dalších bonusů.
Vyšší řada Elegance zaboduje 18-palcovými koly “Muscat” z lehkých slitin, chromovanými bočními lištami, pedály v designu “Aluminium” či 17-palcovými předními kotoučovými brzdami. Pro vyšší jízdní komfort vůz přidává Dynamic Light Assist dynamickou regulaci dálkových světlometů, LED světlomety s přisvěcováním do zatáček nebo zadní světlomety s LED technologií dynamických odbočovacích světlometů. Bezpečnost ještě o něco zvýší funkce rozpoznávání dopravních značek nebo zpětná kamera a pro pohodlí řidiče i spolujezdce je určena zimní výbava, zahrnující vyhřívaná přední sedadla.
Co tedy ještě může nabídnout top specifikace R-line? Jednak jsou to 18-palcová kola z lehkých slitin “Sebring“, černé čalounění stropu nebo vylepšená dekorace interiéru, ale také multifunkční 3-ramenný volant v kůži s ovládáním automatické převodovky, palubního počítače, rádia i telefonu.
Modifikace dle přání zákazníka
Za příplatek jsou pak k dispozici různé varianty kol z lehkých slitin, a to od 18-palcových až po 20-palcová kola. Společnost VW nabízí také asistenční pakety, které zahrnují parkovací funkce či kontrolu jízdy v pruzích, asistenční systém pro monitoring okolí nebo bezklíčové odemykání. Řidič může také zvolit z různých variant potahů sedadel, navigací a audiosystémů. Přikoupit lze také bezdrátově vyhřívané čelní sklo. I v základní řadě pak lze mít zimní výbavu či zpětnou kameru nebo systém rozpoznávání dopravních značek.
Bezpečnější než čekáte
V testech bezpečnosti získal vůz maximální pětihvězdičkové hodnocení, přičemž získal velmi dobré výsledky prakticky ve všech kategoriích a nebyly nalezeny žádné zjevné nedostatky. Není divu, protože už základní řada obsahuje prakticky maximum bezpečnostních prvků, takže zde kromě řady airbagů neschází ani mnoho bezpečnostních funkcí, jako ACC regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu, asistent rozjezdu do kopce, elektromechanická parkovací brzda, ESP program, ABS, EDA a ASR, Lane Assist systém či Light Assist systém, PreCrash proaktivní bezpečnostní systém. Tříbodové bezpečnostní pásy s kontrolou a upozorněním na nepřipnuté pásy nebo akustický parkovací systém Parkpilot jsou naprostou samozřejmostí.
Arteon se tak právem stal vlajkovou lodí společnosti Volkswagen, která spojuje nejnovější technologie Volkswagenu, technologii staré školy a vysoký stupeň luxusu, na který dosáhnou již majitelé základní speficikace.