Popis modelu
Volkswagen T-Roc – spojení rozumu a emocí
Vozy Volkswagen jsou obvykle skvělými automobily, které vyhovují zejména racionální stránce, na úkor emocionální stránky věci. Nejnovější SUV T-Roc by měl tuto filozofii změnit a ukázat, že má styl i praktičnost. Vůz se řadí mezi konkurenty vozů, jako Audi Q2, Seat Ateca či Škoda Karoq.
Oproti ostatním SUV nabízí větší zavazadlový prostor, výrazně pozměněný design přední části s novým stylem denních světel.
Motory pro každého
Stejně jako většina jeho soupeřů je vůz k dispozici s pohonem předních kol i všech kol, a to s benzínovými i dieselovými motory. Vlajkovou lodí mezi motory pak je 2,0l zážehový motor s výkonem 187 koní, ale dostupný je i s výkonem 148 koní. Tento motor je obvykle spárovaný s manuální 6-stupňovou převodovkou a pouze v nejvyšší řadě Sport je kombinovaný s automatickou DSG7 převodovkou. Navíc je to jediný motor vozu T-Roc, který nabízí pohon všech kol 4Motion. Benzínové motory s objemem 1,5l pak nabízí výkon 150 koní a manuální 6-stupňovou převodovku, zatímco 2,0l benzínový motor má k dispozici DSG automatickou převodovku. Škála benzínových motorů však zahrnuje i slabší 1,0l TSI BMT, spárovaný s manuální převodovkou, který je vlastně jedinou volbou pro vozy základní řady T-Roc.
Perfektní výbava ve všech specifikacích
Vůz je nabízen v několika vývojových stupních, a to T-Roc, Design, Style a Sport. Potěšující zprávou je, že i nejnižší výbavový stupeň T-Roc obsahuje poměrně dobrou výbavu, takže zde neschází snad žádná z důležitých funkcí. Vůz je tedy osazen 16-palcovými koly z lehkých slitin a má poměrně dobrou výbavu v oblasti světel. Kupříkladu jsou k dispozici koncová LED světla, brzdové LED světlo, ale i LED denní svícení. Na první pohled každý zaznamená tónovaná skla v zeleném odstínu a chromované lišty bočních oken. V interiéru pak je vychytávek víc, například dekorace přístrojové desky a obložení dveří. Pravdou však je, že pokud jde o interiér, na první pohled vypadá u tohoto vozu dobře, ale použité plasty jsou tvrdé a na ohmat nepůsobí příliš luxusně.
Vůz v základní verzi nabízí také celou řadu skvělých funkcí, takže kromě elektrického ovládání oken si řidič vychutná v nepříznivém počasí dešťový senzor i zadní stěrač s intervalovým spínačem. Systém zrcátek prakticky nemá chybu, protože k dispozici jsou jak elektronicky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, která jsou na straně řidiče asferické a na straně spolujezdce konvexní, ale také vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou. A ženy pochválí make-up zrcátka ve slunečních clonách.
Vyšší řada Design pak přidává některé prvky uvnitř vozu, jako jsou komfortní přední sedadla, ale hlavním přínosem této řady je jednak adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a City Break, akustický parkovací systém Parkpilot či asistent rozjezdu do kopce a jízdy z kopce. Všichni v autě si pak mohou užít automatickou klimatizaci Climatronic, luxusní nádech přidává dekorace přístrojové desky nebo multifunkční 3-ramenný volant v kůži. A to nejlepší nakonec – zimní výbava zahrnuje vyhřívaná přední sedadla i vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla.
Ještě další vylepšení ve formě 17-palcových kol z lehkých slitin “Mayfield” lakování nebo paketu Systému únavy řidiče Ambiente osvětení pak přináší vývojový stupeň Design a Style. Nejvyšší top specifikace Sport je osazena 17-palcovými koly z lehkých slitin “Kulmbach” stříbrné lakování. Kromě toho je k dispozici i Active Info Display 10,3-palcový, Sportovní paket s volbou profilu jízdy, černým čalouněním stropu nebo červeným ambientním osvětlením, mlhové světlomety se statickým odbočovacím světlem či osvětlení make-up zrcátek ve slunečních clonách. Sportovní povahu vozu pak vyjadřují sportovní přední sedadla. Na první pohled zaujme střešní podélný stříbrně eloxovaný nosič. Významnou novinkou je pak systém sledování únavy řidiče.
Nespočet volitelných funkcí pro zdokonalení vozu
Nicméně tím nabídka VW nekončí, protože řidič si může prakticky v každé řadě, s výjimkou nejnižší T-Roc, dokoupit například lepší kola, a to až 19-palcová kola z lehkých slitin. Na výběr je také několik asistenčních paketů řidiče, bezklíčové odemykání nebo Connectivity Paket. V řadě Design Style jsou rovněž dekorace přístrojové desky a její barva na výběr dle vkusu řidiče. Ve vyšších řadách si pak je možné pořídit panoramatické střešní okno a pro komfortní parkování i Park Assist parkovacího asistenta. Vylepšit můžete i svůj audiosystém a za povšimnutí stojí i možnost prodloužení záruky až na 5 let.
Zavazadlový prostor vozu má pak kapacitu 445 litrů, což je o něco více než u Qashqai, ale méně než u vozu Seat Ateca, takže se do něj pohodlně vejde několik kufrů nebo třeba dětský kočárek.
Vůz pro maximální bezpečí
Vůz přichází s mnoha moderními bezpečnostními systémy. Už základní řada nabízí nejen tříbodové bezpečnostní pásy, ale také systém upozornění na nezapnuté přední i zadní pásy. Kromě airbagů řidiče i spolujezdce a bočních a hlavových airbagů pak T-Roc disponuje množstvím bezpečnostních funkcí, jako asistent rozjezdu do kopce, ESP systém, ABS, EDS, ASR i MSR. Významným pomocníkem pak je také Lane Assist systém kontroly jízdy v pruhu nebo kontrola poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách.
Volkswagen T-Roc je momentálně nejmenším, nejúčinnějším a nejdostupnějším SUV, které spojuje výrazný, atraktivní vzhled s lehkými jízdními způsoby a pohodlnou jízdou, a pochopitelně velkým potenciálem do budoucna.