Cena od | 659 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 88 kW - 114 kW |
Maximální rychlost | 191 - 206 Km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.5 l/100km |
Akcelerace | 8.6 - 10.9 s |
Volvo V60 potěší oko i srdce
Volvo V60 je vůz, který na první pohled zaujme impozantní kvalitou konstrukce, jednoduchými liniemi nebo pohodlným relaxačním interiérem. Vozidlo je postaveno na platformě Fordu Mondeo, ten je ale řidičsky o něco lepší.
Interiér vozu je dobře navržen a obsahuje řadu atraktivních materiálů. Nicméně díky nízké střeše je prostor pro cestující na zadních sedadlech limitován a také zavazadlový prostor je o něco menší než by se dalo očekávat, a může to být poněkud zklamáním. S kapacitou 430 litrů nabízí o celých 75 litrů méně prostoru než kupříkladu Audi A4 Avant, a srovnávat jej s vozem Škoda Superb, který se chlubí 660 litry prostoru v kufru, nemá smysl. Po sklopení zadních sedadel se sice obsah kufru zvětší na 1246 litrů, ale to je na druhou stranu méně, než můžeme získat po sklopení sedadel v menším autě Volkswagen Golf.
Kvalita, pohodlí, pohoda
V čem však Volvo V60 dosahuje vynikajících výsledků, to je jednoznačně komfort. Vůz nabízí skvěle řešená sedadla, která zaručí, že i nejdelší cesta se obejde bez nepohodlí a bolesti. Sedadla řidiče i volant jsou výškově nastavitelná a vynikající je i zvuková izolace, která patří k nejlepším v daném segmentu vůbec. Přesto však je nutné přiznat, že vůz nedosahuje úrovně pohodlí Mercedesu C-Class.
Kdo vybírá, rozhodně nepřebere
Volvo V60 je dostupné ve třech základních specifikacích, a sice Kinetic, Momentum a Summum, ale v rámci řady Momentum jsou k dispozici varianty R-DESIGN Momentum a EDITION Momentum. Úroveň výbavy Summum pak může být ještě povýšena na variantu POLESTAR. Čím se tyto řady od sebe liší? Základní verze Kinetic obsahuje jednak automatickou dvouzónovou klimatizaci s multifiltrací nebo elektrické ovládání předních i zadních oken a vnějších zrcátek. Design interiéru je doladěn černým dekorativním obložením interiéru a esteticky působí i kovově lesklý dekor kolem přístrojové desky. Potěší multifunkční volant s ovládacími prvky audiosystému nebo manuálně nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce. Neschází ani tempomat nebo LED světla pro denní svícení. Vůz je osazen 16-palcovými koly z lehkých slitin a exteriér vozu je doplněn zadním aerodynamickým spojlerem na víku zavazadlového prostoru.
Ve vyšší řadě Momentu pak majitel získá 3-ramenný kožený volant a vyšší úroveň audiosystému. K dispozici je funkce automatického rozsvícení světel při zhoršené viditelnosti nebo dešťový senzor. Pro vyšší komfort jezde elektricky nastavitelná bederní opěrka na předních sedadlech a také zadní parkovací asistent. Design vozu vylepšuje matně černá mřížka chladiče s chromovaným dekorem příčného žebrování. R-DESIGN Momentum se může pochlubit vychytávkami, jako dvojitá výrazná koncovka výfuku, kryty vnějších zpětných zrcátek v matně stříbrném metalickém provedení nebo kožený sportovní volant R-Design, sportovní podvozek nebo sportovní pedály. Na první pohled pak zaujme unikátní design přední části vozu, spojler a barevně sladěný nárazník nebo nápaditý zadní difuzor. Varianta EDITION pak nabídne dekorativní lištu v předním nárazníku, rámování bočních oken nebo elektricky sklopná vnější zrcátka se stopkami v černé barvě v provedení ve vysokém lesku. V interiéru se pak vyjímá sportovní kožené čalounění v černém nebo béžovém odstínu, vždy v kombinaci s černým polstrováním stropu.
V této úrovni existuje i specifikace Twin Engine, zahrnující 17-palcová kola z lehkých slitin, nezávislé palivové topení s časovačem a zejména plug-in hybridní pohonné jednotky.
Summum pak přidává adaptivní digitální displej řidiče, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí pro vnější zpětná zrcátka a sedadlo a luxusní dojem umocní kožené čalounění nebo ozdobné prvky exteriéru. Top verze POLESTAR se pak pyšní adaptivním tempomatem ACC včetně systému upozornění na nebezpečí kolize a funkcí automatického brzdění nebo asistenta pro jízdu v kolonách. Ocenit je nutné i aktivní dual-xenonové světlomety nebo prémiový audiosystém Sensus Connect Premium Sound – Harman Kardon. Z bezpečnostních prvků pak zde neschází ani kontrola slepého bodu nebo asistent jízdy v pruzích. K dispozici je i Driver Alert System, systém rozpoznávání dopravních značek nebo parkovací asistent, a to přední i zadní, včetně parkovací kamery či posilovač řízení EPAS.
Vizuálně je pak vůz zajímavý hlavně díky dekorativním prvkům, jako jsou lišty vnitřních dveřních prahů s embasovaným pořadovaným číslem limitované edice nebo karbonové obložení interiéru. Sportovní čalounění Nubuck s modrým prošíváním či sportovní pedály a koberečky pak vytváří opravdu působivý dojem. Vůz je rovněž osazen 20-palcovými koly a atraktivní vzhled exteriéru doplňuje unikátní mřížka chladiče či zadní aerodynamicý spojler nebo unikátní zadní difuzor.
Speciální edicí je pak Cross Country, která zahrnuje řadu Cross Country, na úrovni základní řady Kinetic, Cross Country Plus, odpovídající řadě Momentum a Cross Country Pro vycházející z řady Summum. Tato edice nabízí oproti původním verzím řadu designových vylepšení, jako integrované střešní lyžiny, rozšíření lemů blatníků či unikátní mřížka chladiče.
Rychlost, výkon i ekologie a bezpečí – co chtít víc
K dispozici je velké množství motorů, přičemž většina z nich je dieselových. Nejlevnější variantou je však 2,0 přeplňovaný benzín s výkonem 187. Neprodukuje sice nejmíň emisí z dostupných motorů, ale je silný a vyhovuje milovníkům výkonných vozů. Dalším benzínovým motorem pak je pouze 2,0l s turbodmychadlem s působivým výkonem 362, který je rychlý, ale ve srovnání s konkurenty není tak zábavný. Evidentně jsou tak dieselové motory lepší alternativou. Všechny nehybridní varianty mají objem 2,0l a výkon 118, 148 nebo 187 koní.
Dostupná je také dvojice hybridů Twin Engine s motorem 2,4l, které jsou zajímavé zejména nízkou produkcí emisí.
Volvo V60 je považován za jeden z nejbezpečnějších aut na trhu. Vůz je dodáván se šesti airbagy, elektronickou kontrolou stability i systémem Volvo Safe City. Toto všechno napomohlo získání výborného pětihvězdičkového hodnocení vozu v testech Euro NCAP. Volitelně je pak dostupná sada pro detekci chodců, adaptivní tempomat či kontrola slepého bodu nebo kontrola opuštění jízdního pruhu. Toto auto bylo také jedním z prvních, která se standardně dodávala s automatickým nouzovým brzděním. Neschází zde ani systém Volvo Adaptive Brake Lights.
Volvo V60 nabízí efektivní dieselové motory a také spoustu standardního vybavení, což je lákavou volbou zejména pro řidiče firemních automobilů.
V tlačenici se neztratí
Mezi hlavní konkurenty patří bezesporu kromě BMW řady 3 také Škoda Superb nebo Mazda 6 Wagon či Mercedes Benz CLA. Pokud jde o rychlost, zde mu může s maximální dosažitelnou rychlostí 250 km/hod úspěšně konkurovat hlavně Superb, ale z hlediska výkonu je největším konkurentem právě Mercebes Benz CLA. Pravda je, že V60 je mnohem levnější než BMW řady 3 nebo Audi A4 Avant, což mu na trhu rozhodně pomáhá uspět v náročné konkurenci.
Jednoznačně jde také o dobře vybavený vůz se stylovým vzhledem, který je velmi pohodlný. Bohužel některé praktické vlastnosti zde byly obětovány na úkor stylu a módního designu. Doménou tohoto vozu jsou dálnice, kde se projeví dostatečně jeho rafinovanost i pohodlí. Nicméně ve srovnání s BMW řady 3 Touring jej lze považovat za trošku nudnější záležitost. Navíc Volvo V60 trpí méně pohodlným odpružením.
Volvo V60 patří do skupinového označení “Střední třída”, kam patří například také BMW Řada 3 Gran Turismo, Volkswagen Passat, Mitsubishi Outlander, Kia Optima nebo Porsche Macan. Aktuální generace je označována jako V60 (Y20) Y20 a začala se vyrábět v červnu 2013.
Švédská automobilka Volvo nabízí celkem 10 modelů: V60, V60 CROSS COUNTRY, V90, XC60 nebo V40. V60 patří s délkou 4.635 metru k těm větším, šířka je pak 2.097m, výška 1.484 m. Hodnoty průměrného kombíku jsou pak 4.71m na délku, 2m na šířku a 1.48m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “combi”, tedy aut kde karoserie vede v jedné linii nad zavazadlový prostor, kde pak jde ostře dolů. Díky tomu disponuje opravdu velkým zavazadlovým prostorem. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších kombíků, jako jsou Škoda Superb Combi, Mazda 6 WAGON, Mercedes-Benz CLA shooting brake nebo Volkswagen Golf Alltrack.
V60 se vyrábí v různých motorizacích, mezi nejvýkonnější POLESTAR a nejslabší D2 Drive-E 2,0L MAN / ECO je rozdíl celkových 182kW (244 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak značných 4.4l/100km. Ke koupi motorizace potěší jak příznivce benzínu, tak i nafty, je jich totiž stejně - 8 od každé.
Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou KINETIC.Vůz Volvo V60 lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi D5 2,4L Twin Engine a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 131 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 17004Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 179640 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Volvo V60 pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění (průměrná cena V60 - 12893 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.
U kombíku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Volvo V60 disponuje objemem 430 litrů, resp. 1241 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN JUMPER KOMBI (4500 litrů), Renault Trafic Passenger Combi Van (3200 litrů), CITROËN SPACETOURER BUSINESS XL (1950 litrů), CITROËN SPACETOURER BUSINESS M (1556 litrů) nebo CITROËN SPACETOURER XS (1356 litrů)
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Volvo V60 tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2012 (kategorie “Large Family Car”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 86%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 82%, bezpečnost dospělých 94%, bezpečnost chodců 64%, asistenční systémy 100 %. Starší crashtesty ale zas tak úplně nelze srovnávat s aktuálními, EuroNCAP totiž kritéria pravidelně zpřísňuje.
Vůz Volvo V60 se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 38. místě se známkou 2, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 4.2 %.
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | a |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 120 kW - 184 kW |
Maximální rychlost | 180 - 180 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.6 - 8.6 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1427mm |
Šířka | 1850mm |
Délka | 4761mm |
Rozvor | 2872 mm |
Objem kufru | 495 / 1407 l |
Hmotnost | 1734 - 1850/ 2240 - 2320 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.7 - 6.8l/100km |
Ve městě | 5.6 - 9.1 l/100km |
Mimo město | 4.3 - 5.5 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 1 199 900 Kč - 1 689 900 Kč |
Minimální výbava | Core |
Brzděný | 1800 - 2000 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 4750 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Core |
Cena | od 1 199 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 7.6 s |
Výkon | 145 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 4750 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Plus Bright |
Cena | od 1 389 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 6.6 s |
Výkon | 184 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5400 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ultimate Bright |
Cena | od 1 629 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 7.9 s |
Výkon | 145 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ultimate Bright |
Cena | od 1 649 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 6.6 s |
Výkon | 184 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5400 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ultimate Bright |
Cena | od 1 689 900 Kč |