Cena od | 1 816 708 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 150 kW - 184 kW |
Maximální rychlost | 230 - 241 Km/h |
Spotřeba | 4.6 - 7.1 l/100km |
Akcelerace | 7.1 - 8 s |
motor o objemu 1969ccm a výkonu 232 koní přenáší sílu tohoto kombíku na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180km/h. Pro srovnání, motor D200 Jaguaru XF Sportbrake o objemu 1997ccm generuje 201 koní a na stovku zrychlí za 7.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 230km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto combi od Volva stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Jaguar XF Sportbrake je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.6l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Volvo V90 CROSS COUNTRY měří 1.54 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.94 metru na délku. Rozvor činí 2.94 metru. Do kufru se vejde 507 litrů nákladu, resp. 1473 litrů při sklopených sedačkách. U Jaguaru jsou hodnoty následující: 1.49 metru na výšku, 1.99 metru na šířku a 4.96 metru na délku, rozvor činí 2.96m. Objem kufru je 563 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1342 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volvo má pohotovostní hmotnost 1.98 tuny, Jaguar o 112kg méně, váží tedy 1.87 tuny.
Název | B5 Diesel AWD |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4000 RPM |
Točivý moment | 480 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 173 kW |
Maximální rychlost | 180 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.5 s |
Nejnižší výbava | ULTIMATE |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1543mm |
Šířka | 1879mm |
Délka | 4939mm |
Rozvor | 2941 mm |
Objem kufru | 507 / 1473 l |
Hmotnost | 1982 / 2510 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.3 l/100km |
Ve městě | 6.2 l/100km |
Mimo město | 4.8 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 71 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2400 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 2 049 900 Kč |
Minimální výbava | ULTIMATE |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 180 - 180 km/h |
Spotřeba | 5.3 - 7.4 l |
Zrychlení | 6.4 - 8.8 s |
Výkon | 145 kW - 220 kW |
Cena | 1 989 900 Kč - 2 079 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 7.4 s |
Výkon | 184 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5400 RPM |
Spotřeba | 7 l |
Velikost nádrže | 71 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ULTIMATE |
Cena | od 1 989 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 145 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4250 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 71 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | PLUS |
Cena | od 1 999 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 7.5 s |
Výkon | 173 kW |
Točivý moment | 480 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 71 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ULTIMATE |
Cena | od 2 049 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 6.4 s |
Výkon | 220 kW |
Točivý moment | 420 Nm |
Maximální otáčky | 5700 RPM |
Spotřeba | 7.4 l |
Velikost nádrže | 71 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ULTIMATE |
Cena | od 2 079 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volvo lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu V90 CROSS COUNTRY oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volvo V90 CROSS COUNTRY s motorem B5 na 17 111 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 173kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách V90 CROSS COUNTRY v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba