Cena od | 1 414 490 Kč |
Paliva | mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 157 kW - 285 kW |
Maximální rychlost | 217 - 243 Km/h |
Spotřeba | 0.4 - 7.4 l/100km |
Akcelerace | 5.6 - 8 s |
motor o objemu 1984ccm a výkonu 201 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 223km/h. Pro srovnání, motor 200 4MATIC Mercedesu GLC o objemu 1999ccm generuje 224 koní a na stovku zrychlí za 7.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 221km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Audi stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz GLC je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 7.4l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Audi Q5 měří 1.66 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.68 metru na délku. Rozvor činí 2.82 metru. Do kufru se vejde 520 litrů nákladu, resp. 1520 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.64 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.72 metru na délku, rozvor činí 2.89m. Objem kufru je 620 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1640 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 1.83 tuny, Mercedes-Benz o 95kg více, váží tedy 1.93 tuny.
Název | 40 TFSI quattro |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4475 RPM |
Točivý moment | 320 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1450 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 150 kW |
Maximální rychlost | 223 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.3 s |
Nejnižší výbava | Q5 |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1662mm |
Šířka | 1893mm |
Délka | 4682mm |
Rozvor | 2819 mm |
Objem kufru | 520 / 1520 l |
Hmotnost | 1830 / 2455 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.7 l/100km |
Ve městě | 8.1 l/100km |
Mimo město | 5.8 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 70 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2400 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 382 900 Kč |
Minimální výbava | Q5 |
Palivo | diesel mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 2 - 3 l |
Max. rychlost | 213 - 240 km/h |
Spotřeba | 1.8 - 7.3 l |
Zrychlení | 5.3 - 9 s |
Výkon | 120 kW - 270 kW |
Cena | 1 343 900 Kč - 1 915 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 370 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q5 |
Cena | od 1 343 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4475 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q5 |
Cena | od 1 382 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 222 km/h |
Zrychlení | 7.6 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q5 |
Cena | od 1 399 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 370 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 7.3 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q5 |
Cena | od 1 533 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 620 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q5 |
Cena | od 1 630 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Q5 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi Q5 s motorem 40 TFSI quattro na 15 415 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 2 730 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 150kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Q5 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Q5 může přijet jak s 17ti palcovými disky, tak i 20ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 9 136 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 235/65 R17 zaplatíte za sadu GoodYear Efficientgrip SUV 11 832 Kč, u větších 255/45 R20 za model Goodyear Excellence to je 20 968 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Q5: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop SP WINTER SPORT 3D s 17ti palcovými disky (235/65 R17) vás vyjde na 12 412 Kč, s 20ti palcovými (255/45 R20 - GoodYear Efficientgrip SUV) pak na 24 488 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Audi si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Q5 účtují v průměru 1491 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.