Cena od | 1 807 000 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 170 kW - 390 kW |
Maximální rychlost | 222 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.7 - 10.5 l/100km |
Akcelerace | 4.3 - 7.5 s |
motor o objemu 2995ccm a výkonu 449 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 240km/h. Pro srovnání, motor xDrive45e (AT) BMW X5 o objemu 2998ccm generuje 389 koní a na stovku zrychlí za 5.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 235km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 2.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Audi stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW X5 je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 1.7l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Audi Q7 měří 1.74 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 5.06 metru na délku. Rozvor činí 3 metru. Do kufru se vejde 650 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.75 metru na výšku, 2 metru na šířku a 4.92 metru na délku, rozvor činí 2.98m. Objem kufru je 500 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1720 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 2.54 tuny, BMW o 25kg méně, váží tedy 2.51 tuny.
Název | 60 TFSI e quattro |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 700 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 335 kW |
Maximální rychlost | 240 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.7 s |
Nejnižší výbava | Q7 S line |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1741mm |
Šířka | 1970mm |
Délka | 5063mm |
Rozvor | 2995 mm |
Objem kufru | 650 / 0 l |
Hmotnost | 2535 / 3145 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 2.8 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 75 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 64 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 3500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 2 464 900 Kč |
Minimální výbava | Q7 S line |
Palivo | mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 - 3 l |
Max. rychlost | 226 - 250 km/h |
Spotřeba | 2.8 - 8.7 l |
Zrychlení | 5.7 - 7.1 s |
Výkon | 170 kW - 335 kW |
Cena | 1 864 900 Kč - 2 464 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 226 km/h |
Zrychlení | 7.1 s |
Výkon | 170 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 7 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q7 |
Cena | od 1 864 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 241 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 600 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 7.1 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q7 |
Cena | od 1 928 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.9 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 8.7 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | 199 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q7 |
Cena | od 1 963 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Q7 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi Q7 s motorem 60 TFSI e quattro na 16 283 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 1 862 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 335kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (2.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Q7 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Q7 může přijet jak s 18ti palcovými disky, tak i 20ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 9 412 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 255/60 R18 zaplatíte za sadu Continental SportContact 5 SUV 13 460 Kč, u větších 285/45 R20 za model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV to je 22 872 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Q7: zimní sada prémiových pneumatik Goodyear UltraGrip 8 Performance s 18ti palcovými disky (255/60 R18) vás vyjde na 14 748 Kč, s 20ti palcovými (285/45 R20 - Continental SportContact 5 SUV) pak na 37 832 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Audi si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Q7 účtují v průměru 1588 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.