Cena od | 1 053 900 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 206 kW - 206 kW |
Maximální rychlost | 250 - 250 Km/h |
Spotřeba | 7.9 - 8 l/100km |
Akcelerace | 5.8 - 5.8 s |
Benzínový motor o objemu 1984ccm a výkonu 296 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, benzínový motor 2.3 EcoBoost Fordu Focus Kombi ST o objemu 2261ccm generuje 276 koní a na stovku zrychlí za 5.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto combi od stát 2.38 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 71 400,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford Focus Kombi ST je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 8.0l, což v praxi znamená náklady 2.8 Kč na 1km a 84 000,00Kč na 30 tisíc km.
CUPRA Leon ST VZ měří 1.46 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.66 metru na délku. Rozvor činí 2.68 metru. Do kufru se vejde 620 litrů nákladu, resp. 1600 litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.49 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.68 metru na délku, rozvor činí 2.7m. Objem kufru je 635 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1653 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. CUPRA má pohotovostní hmotnost 1.55 tuny, Ford o 34kg méně, váží tedy 1.51 tuny.
Název | 2.0 TSI 221kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5300 RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 221 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.9 s |
Nejnižší výbava | CUPRA VZ |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1463mm |
Šířka | 1799mm |
Délka | 4657mm |
Rozvor | 2681 mm |
Objem kufru | 620 / 1600 l |
Hmotnost | 1546 / 2080 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.8 l/100km |
Ve městě | 8.5 l/100km |
Mimo město | 5.8 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 189 900 Kč |
Minimální výbava | CUPRA VZ |
Palivo | benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.4 - 2 l |
Max. rychlost | 220 - 250 km/h |
Spotřeba | 1.7 - 7.7 l |
Zrychlení | 4.9 - 7.7 s |
Výkon | 150 kW - 228 kW |
Cena | 1 064 900 Kč - 1 274 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6.6 s |
Výkon | 180 kW |
Točivý moment | 370 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | CUPRA VZ |
Cena | od 1 064 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.9 s |
Výkon | 221 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5300 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | CUPRA VZ |
Cena | od 1 189 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.9 s |
Výkon | 228 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5450 RPM |
Spotřeba | 7.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | CUPRA VZ |
Cena | od 1 274 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz CUPRA lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Leon ST VZ oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz CUPRA Leon ST VZ s motorem 2.0 TSI na 16 398 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 1 747 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 221kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 71 400 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Leon ST VZ v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba