Cena od | 2 019 900 Kč |
Paliva | plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 335 kW - 335 kW |
Maximální rychlost | 180 - 180 Km/h |
Spotřeba | 0.7 - 0.7 l/100km |
Akcelerace | 4.7 - 4.7 s |
motor o objemu 1598ccm a výkonu 197 koní přenáší sílu tohoto sedanu na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, motor T8 Volva S90 Recharge o objemu 1969ccm generuje 449 koní a na stovku zrychlí za 4.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 180km/h.
DS 9 měří 1.46 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.93 metru na délku. Rozvor činí 2.9 metru. Do kufru se vejde 510 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Volva jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.96 metru na délku, rozvor činí 2.94m. Objem kufru je 431 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. DS má pohotovostní hmotnost 2.01 tuny, Volvo o 113kg více, váží tedy 2.12 tuny.
Název | E-Tense 360k |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 520 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3000 RPM |
Objem motoru | 1.6 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 147 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.7 s |
Nejnižší výbava | PERFORMANCE Line |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1459mm |
Šířka | 1855mm |
Délka | 4934mm |
Rozvor | 2895 mm |
Objem kufru | 510 / 0 l |
Hmotnost | 2006 / 2395 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 42 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1205 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 975 000 Kč |
Minimální výbava | PERFORMANCE Line |
Palivo | plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.6 - 1.6 l |
Max. rychlost | 240 - 250 km/h |
Spotřeba | - l |
Zrychlení | 5.7 - 8.5 s |
Výkon | 147 kW - 147 kW |
Cena | 1 775 000 Kč - 1 975 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz DS lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 9 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz DS 9 s motorem E-Tense 360 na 17 111 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 147kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 9 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba