Cena od | 2 803 570 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 286 kW - 620 kW |
Maximální rychlost | 270 - 316 Km/h |
Spotřeba | 7.9 - 11.3 l/100km |
Akcelerace | 2.9 - 5 s |
motor o objemu 3990ccm a výkonu 986 koní přenáší sílu tohoto coupé na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 2.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 340km/h. Pro srovnání, motor 63 S E Performance Mercedesu AMG GT 4dveřové kupé o objemu 3982ccm generuje 831 koní a na stovku zrychlí za 2.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 316km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 14.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto coupe od stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz AMG GT 4dveřové kupé je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 7.9l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Ferrari SF90 Stradale měří 1.19 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.71 metru na délku. Rozvor činí 2.65 metru. Do kufru se vejde 74 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.45 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.05 metru na délku, rozvor činí 2.95m. Objem kufru je 335 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ferrari má pohotovostní hmotnost 1.57 tuny, Mercedes-Benz o 810kg více, váží tedy 2.38 tuny.
Název | 4 |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 8 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 8000 RPM |
Točivý moment | - Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | 4 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 735 kW |
Maximální rychlost | 340 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 2.5 s |
Nejnižší výbava |
Série | SF90 Stradale (ab 01/20) |
Začátek výroby | 01/2020 |
Začátek výroby modelu | 08/2019 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1186mm |
Šířka | mm |
Délka | 4710mm |
Rozvor | 2650 mm |
Objem kufru | 74 / 0 l |
Hmotnost | 1570 / 2000 Kg |
Poloměr otáčení | 0 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 14.2 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 95 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 330 g/km |
typ | coupe |
Počet míst | 2 |
Počet dveří | 2 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 20 800 000 Kč |
Minimální výbava |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto coupé vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii coupe za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ferrari lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu SF90 Stradale oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ferrari SF90 Stradale s motorem 4 na 15 868 Kč ročně, což je na poměry coupé o 2 277 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 735kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (14.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách SF90 Stradale v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba