Cena od | 1 260 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 140 kW - 206 kW |
Maximální rychlost | 230 - 240 Km/h |
Spotřeba | 4.9 - 7.7 l/100km |
Akcelerace | 5.2 - 7.1 s |
Benzínový motor o objemu 1997ccm a výkonu 247 koní přenáší sílu tohoto sedanu na zadní kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, benzínový motor 2.0 GME Alfy Romeo Giulia o objemu 1995ccm generuje 276 koní a na stovku zrychlí za 5.2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 240km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 7.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto sedan od Jaguaru stát 2.45 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 73 500,00 Kč. Výše zmiňovaný Alfa Romeo Giulia je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 7.7l, což v praxi znamená náklady 2.7 Kč na 1km a 80 850,00Kč na 30 tisíc km.
Jaguar XE měří 1.42 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.68 metru na délku. Rozvor činí 2.84 metru. Do kufru se vejde 343 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Alfy Romeo jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.64 metru na délku, rozvor činí 2.82m. Objem kufru je 480 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Jaguar má pohotovostní hmotnost 1.61 tuny, Alfa Romeo o 6kg méně, váží tedy 1.61 tuny.
Název | P250 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 365 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1300 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 184 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.5 s |
Nejnižší výbava | S |
Série | XE (X 760) |
Začátek výroby | 06/2019 |
Začátek výroby modelu | 06/2019 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1416mm |
Šířka | 1967mm |
Délka | 4678mm |
Rozvor | 2835 mm |
Objem kufru | 343 / 0 l |
Hmotnost | 1611 / 2150 Kg |
Poloměr otáčení | 11.3 |
Světlá výška | 125 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 7 l/100km |
Ve městě | 8.9 l/100km |
Mimo město | 5.9 l/100km |
Reálná ~ | 8.69 l/100km |
Velikost nádrže | 63 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 159 g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1800 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | vo.+hi. mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 1 327 193 Kč |
Minimální výbava | S |
Palivo | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 230 - 250 km/h |
Spotřeba | 4.3 - 7.3 l |
Zrychlení | 5.7 - 7.5 s |
Výkon | 150 kW - 221 kW |
Cena | 1 327 193 Kč - 1 697 137 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6.5 s |
Výkon | 184 kW |
Točivý moment | 365 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 7 l |
Velikost nádrže | 63 l |
CO2 | 159 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | S |
Cena | od 1 327 193 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 221 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 7.3 l |
Velikost nádrže | 63 l |
CO2 | 167 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sport |
Cena | od 1 697 137 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 235 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 430 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | S |
Cena | od 1 333 643 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 7.5 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 430 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | S |
Cena | od 1 393 522 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Jaguar lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu XE oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Jaguar XE s motorem P250 na 14 787 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 3 358 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 184kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (7.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 73 500 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách XE v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba