Cena od | 2 788 500 Kč |
Paliva | diesel plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 220 kW - 420 kW |
Maximální rychlost | 250 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.1 - 6.8 l/100km |
Akcelerace | 4.3 - 5.8 s |
Naftový motor o objemu 2987ccm a výkonu 271 koní přenáší sílu tohoto sedanu na zadní kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, naftový motor 740d BMW Řada 7 o objemu 2993ccm generuje 295 koní a na stovku zrychlí za 5.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto sedan od stát 2.05 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 61 380,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW Řada 7 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 6.8l, což v praxi znamená náklady 2.24 Kč na 1km a 67 320,00Kč na 30 tisíc km.
Maserati Quattroporte VI měří 1.48 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.26 metru na délku. Rozvor činí 3.17 metru. Do kufru se vejde 530 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.54 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.39 metru na délku, rozvor činí 3.22m. Objem kufru je 540 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Maserati má pohotovostní hmotnost 1.96 tuny, BMW o 295kg více, váží tedy 2.26 tuny.
Název | 3 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4000 RPM |
Točivý moment | 600 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 202 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.4 s |
Nejnižší výbava |
Série | Quattroporte (VI) |
Začátek výroby | 08/2016 |
Začátek výroby modelu | 08/2016 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1481mm |
Šířka | mm |
Délka | 5262mm |
Rozvor | 3171 mm |
Objem kufru | 530 / 0 l |
Hmotnost | 1960 / 2000 Kg |
Poloměr otáčení | 11.8 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 6.2 l/100km |
Ve městě | 7.9 l/100km |
Mimo město | 5.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 70 l |
Emisní norma | Euro6b |
CO2 | 163 g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Maserati stability program |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 2 581 000 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 3 - 3.8 l |
Max. rychlost | 250 - 310 km/h |
Spotřeba | 6.2 - 10.7 l |
Zrychlení | 4.7 - 6.4 s |
Výkon | 202 kW - 390 kW |
Cena | 2 581 000 Kč - 4 128 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 288 km/h |
Zrychlení | 5 s |
Výkon | 316 kW |
Točivý moment | 580 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 9.6 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 2 875 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 288 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 316 kW |
Točivý moment | 580 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 9.6 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 2 988 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3.8 l |
Max. rychlost | 310 km/h |
Zrychlení | 4.7 s |
Výkon | 390 kW |
Točivý moment | 650 Nm |
Maximální otáčky | 6500 RPM |
Spotřeba | 10.7 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 4 128 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6.4 s |
Výkon | 202 kW |
Točivý moment | 600 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | 163 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 2 581 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 059 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Maserati lze tedy o 1399 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Quattroporte VI oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Maserati Quattroporte VI s motorem 3 na 7 945 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 10 200 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 202kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 61 380 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Quattroporte VI v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba