Cena od | 2 936 670 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 210 kW - 385 kW |
Maximální rychlost | 250 - 250 Km/h |
Spotřeba | 0.6 - 10 l/100km |
Akcelerace | 4.4 - 6.4 s |
Benzínový motor o objemu 3799ccm a výkonu 523 koní přenáší sílu tohoto sedanu na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 310km/h. Pro srovnání, benzínový motor S 580 4MATIC Mercedesu S o objemu 3982ccm generuje 516 koní a na stovku zrychlí za 4.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 10.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto sedan od stát 3.75 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 112 350,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz S je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 10.0l, což v praxi znamená náklady 3.5 Kč na 1km a 105 000,00Kč na 30 tisíc km.
Maserati Quattroporte VI měří 1.48 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.26 metru na délku. Rozvor činí 3.17 metru. Do kufru se vejde 530 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.5 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.18 metru na délku, rozvor činí 3.11m. Objem kufru je 535 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Maserati má pohotovostní hmotnost 1.92 tuny, Mercedes-Benz o 175kg více, váží tedy 2.1 tuny.
Název | 4 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 8 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6500 RPM |
Točivý moment | 650 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 3.8 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 390 kW |
Maximální rychlost | 310 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.7 s |
Nejnižší výbava |
Série | Quattroporte (VI) |
Začátek výroby | 08/2016 |
Začátek výroby modelu | 10/2017 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1481mm |
Šířka | mm |
Délka | 5262mm |
Rozvor | 3171 mm |
Objem kufru | 530 / 0 l |
Hmotnost | 1920 / 2000 Kg |
Poloměr otáčení | 11.8 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 10.7 l/100km |
Ve městě | 15.6 l/100km |
Mimo město | 7.9 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 80 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | vo.+hi. mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Maserati stability program |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 4 128 000 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 3 - 3.8 l |
Max. rychlost | 250 - 310 km/h |
Spotřeba | 6.2 - 10.7 l |
Zrychlení | 4.7 - 6.4 s |
Výkon | 202 kW - 390 kW |
Cena | 2 581 000 Kč - 4 128 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 288 km/h |
Zrychlení | 5 s |
Výkon | 316 kW |
Točivý moment | 580 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 9.6 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 2 875 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 288 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 316 kW |
Točivý moment | 580 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 9.6 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 2 988 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3.8 l |
Max. rychlost | 310 km/h |
Zrychlení | 4.7 s |
Výkon | 390 kW |
Točivý moment | 650 Nm |
Maximální otáčky | 6500 RPM |
Spotřeba | 10.7 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 4 128 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6.4 s |
Výkon | 202 kW |
Točivý moment | 600 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | 163 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 2 581 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Maserati lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Quattroporte VI oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Maserati Quattroporte VI s motorem Quattroporte GTS na 17 321 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 824 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 390kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (10.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 112 350 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Quattroporte VI v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba