Cena od | 1 863 000 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 257 kW - 316 kW |
Maximální rychlost | 263 - 285 Km/h |
Spotřeba | 8.9 - 9.6 l/100km |
Akcelerace | 4.8 - 5.6 s |
Benzínový motor o objemu 2999ccm a výkonu 429 koní přenáší sílu tohoto sedanu na všechna 4 kola pomocí devítistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, benzínový motor Ghibli Ghibli III o objemu 2979ccm generuje 345 koní a na stovku zrychlí za 5.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 263km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 8.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto sedan od Mercedesu stát 2.98 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 89 250,00 Kč. Výše zmiňovaný Maserati Ghibli III je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 8.9l, což v praxi znamená náklady 3.12 Kč na 1km a 93 450,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz E sedan AMG měří 1.45 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.95 metru na délku. Rozvor činí 2.94 metru. Do kufru se vejde 540 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.46 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 4.97 metru na délku, rozvor činí 3m. Objem kufru je 500 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 1.95 tuny, Maserati o 140kg méně, váží tedy 1.81 tuny.
Název | AMG 53 4MATIC+ |
Palivo | benzín |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo u. elektr. angetriebener Verdichter |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 520 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1800 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (9) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 320 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.5 s |
Nejnižší výbava | W213 |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1447mm |
Šířka | mm |
Délka | 4953mm |
Rozvor | 2939 mm |
Objem kufru | 540 / 0 l |
Hmotnost | 1950 / 2495 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 8.5 l/100km |
Ve městě | 11.4 l/100km |
Mimo město | 6.8 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 66 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 194 g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1900 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 2 262 700 Kč |
Minimální výbava | W213 |
Palivo | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 - 4 l |
Max. rychlost | 250 - 300 km/h |
Spotřeba | 8.5 - 11.6 l |
Zrychlení | 3.4 - 4.5 s |
Výkon | 320 kW - 450 kW |
Cena | 2 262 700 Kč - 3 441 240 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.5 s |
Výkon | 320 kW |
Točivý moment | 520 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 8.5 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 194 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | W213 |
Cena | od 2 262 700 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 300 km/h |
Zrychlení | 3.4 s |
Výkon | 450 kW |
Točivý moment | 850 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 11.6 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 267 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | W213 |
Cena | od 3 441 240 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 392 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 66 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu E sedan AMG oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz E sedan AMG s motorem AMG 53 4MATIC+ na 24 674 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 6 529 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 320kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (8.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 89 250 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách E sedan AMG v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba