Cena od | 1 399 000 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 235 kW - 287 kW |
Maximální rychlost | 233 - 240 Km/h |
Spotřeba | 12.1 - 13.5 l/100km |
Akcelerace | 5.8 - 6.8 s |
Benzínový motor o objemu 1991ccm a výkonu 416 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 265km/h. Pro srovnání, benzínový motor 3.7 QX70 o objemu 3696ccm generuje 315 koní a na stovku zrychlí za 6.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 233km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 9.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Mercedesu stát 3.22 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 96 600,00 Kč. Výše zmiňovaný Infiniti QX70 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 12.1l, což v praxi znamená náklady 4.24 Kč na 1km a 127 050,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz GLA AMG měří 1.59 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.44 metru na délku. Rozvor činí 2.73 metru. Do kufru se vejde 435 litrů nákladu, resp. 1430 litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.68 metru na výšku, 1.93 metru na šířku a 4.87 metru na délku, rozvor činí 2.89m. Objem kufru je 410 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1305 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 1.77 tuny, Infiniti o 247kg více, váží tedy 2.01 tuny.
Název | 45 S 4MATIC+ |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6750 RPM |
Točivý moment | 500 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 5000 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 310 kW |
Maximální rychlost | 265 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.3 s |
Nejnižší výbava | Standardní výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1588mm |
Šířka | 1849mm |
Délka | 4436mm |
Rozvor | 2729 mm |
Objem kufru | 435 / 1430 l |
Hmotnost | 1765 / 2270 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 9.2 l/100km |
Ve městě | 11.5 l/100km |
Mimo město | 7.8 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 51 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 701 260 Kč |
Minimální výbava | Standardní výbava |
Palivo | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 250 - 265 km/h |
Spotřeba | 7.4 - 9.2 l |
Zrychlení | 4.3 - 5.2 s |
Výkon | 225 kW - 310 kW |
Cena | 1 364 336 Kč - 1 718 630 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.2 s |
Výkon | 225 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5800 RPM |
Spotřeba | 7.4 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 364 336 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 265 km/h |
Zrychlení | 4.3 s |
Výkon | 310 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 6750 RPM |
Spotřeba | 9.2 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Standardní výbava |
Cena | od 1 701 260 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.4 s |
Výkon | 285 kW |
Točivý moment | 480 Nm |
Maximální otáčky | 6500 RPM |
Spotřeba | 9.1 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Standardní výbava |
Cena | od 1 718 630 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu GLA AMG oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz GLA AMG s motorem 45 S 4MATIC+ na 6 578 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 11 567 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 310kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (9.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 96 600 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách GLA AMG v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba