Cena od | 1 409 650 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 120 kW - 243 kW |
Maximální rychlost | 206 - 240 Km/h |
Spotřeba | 1.9 - 7.1 l/100km |
Akcelerace | 5.1 - 8.9 s |
motor o objemu 1993ccm a výkonu 329 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí devítistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 217km/h. Pro srovnání, motor 300 e 4MATIC Mercedesu GLC kupé o objemu 1991ccm generuje 315 koní a na stovku zrychlí za 5.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 230km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 0.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Mercedesu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz GLC kupé je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 2.2l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz GLC měří 1.64 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.72 metru na délku. Rozvor činí 2.89 metru. Do kufru se vejde 470 litrů nákladu, resp. 1530 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.6 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.73 metru na délku, rozvor činí 2.87m. Objem kufru je 350 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1250 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 2.42 tuny, Mercedes-Benz o 375kg méně, váží tedy 2.04 tuny.
Název | 300 de 4MATIC |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 750 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (9) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 245 kW |
Maximální rychlost | 217 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.4 s |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1640mm |
Šířka | 1890mm |
Délka | 4716mm |
Rozvor | 2888 mm |
Objem kufru | 470 / 1530 l |
Hmotnost | 2415 / 2920 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 0.4 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 62 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2000 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 821 050 Kč |
Minimální výbava | Sériová výbava |
Palivo | mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 217 - 243 km/h |
Spotřeba | 0.4 - 7.4 l |
Zrychlení | 5.6 - 8 s |
Výkon | 157 kW - 285 kW |
Cena | 1 414 490 Kč - 1 824 680 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 221 km/h |
Zrychlení | 7.8 s |
Výkon | 167 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 5800 RPM |
Spotřeba | 7.4 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | AVANTGARDE Advanced |
Cena | od 1 414 490 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 219 km/h |
Zrychlení | 8 s |
Výkon | 157 kW |
Točivý moment | 440 Nm |
Maximální otáčky | 3600 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | AVANTGARDE Advanced |
Cena | od 1 462 890 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 6.2 s |
Výkon | 207 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5800 RPM |
Spotřeba | 7.4 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advanced |
Cena | od 1 716 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 243 km/h |
Zrychlení | 6.3 s |
Výkon | 215 kW |
Točivý moment | 550 Nm |
Maximální otáčky | 4200 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 771 440 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu GLC oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz GLC s motorem 300 de 4MATIC na 15 415 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 2 730 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 245kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách GLC v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
GLC může přijet jak s 17ti palcovými disky, tak i 19ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 4 360 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 235/65 R17 zaplatíte za sadu GoodYear Efficientgrip SUV 11 832 Kč, u větších 255/50 R19 za model GoodYear Eagle F1 Asymmetric SUV to je 16 192 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu GLC: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop Winter Sport 5 SUV s 17ti palcovými disky (235/65 R17) vás vyjde na 12 412 Kč, s 19ti palcovými (255/50 R19 - GoodYear Efficientgrip SUV) pak na 16 088 Kč.
* průměrná hodinová sazba