Cena od | 1 096 900 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 206 kW |
Maximální rychlost | 216 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.3 - 7.2 l/100km |
Akcelerace | 5.5 - 7.9 s |
motor o objemu 1395ccm a výkonu 154 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 222km/h. Pro srovnání, motor 1.4 TSI PHEV Volkswagenu Arteon Shooting Brake o objemu 1395ccm generuje 154 koní a na stovku zrychlí za 7.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 222km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 1.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto combi od Volkswagenu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč.
Volkswagen Passat Variant GTE měří 1.52 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.77 metru na délku. Rozvor činí 2.79 metru. Do kufru se vejde 483 litrů nákladu, resp. 1613 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.46 metru na výšku, 1.87 metru na šířku a 4.87 metru na délku, rozvor činí 2.84m. Objem kufru je 565 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1632 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 1.69 tuny, Volkswagen o 124kg více, váží tedy 1.81 tuny.
Název | 1.4 TSI PHEV |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3500 RPM |
Točivý moment | 250 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | 1.4 l |
Převodovka | a (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 115 kW |
Maximální rychlost | 222 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.6 s |
Nejnižší výbava | GTE |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1516mm |
Šířka | 1832mm |
Délka | 4773mm |
Rozvor | 2786 mm |
Objem kufru | 483 / 1613 l |
Hmotnost | 1685 / 2260 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 1.3 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1900 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 288 900 Kč |
Minimální výbava | GTE |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 523 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 935 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Passat Variant GTE oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen Passat Variant GTE s motorem 1.4 TSI PHEV na 17 710 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 435 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 115kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (1.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Passat Variant GTE v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba