Cena od | 309 990 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 49 kW - 73 kW |
Maximální rychlost | 156 - 185 Km/h |
Spotřeba | 4.8 - 4.9 l/100km |
Akcelerace | 10.5 - 17.3 s |
Benzínový motor o objemu 999ccm a výkonu 64 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 15.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 163km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1,2i Hyundaie i10 o objemu 1197ccm generuje 83 koní a na stovku zrychlí za 12.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 171km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Volkswagenu stát 1.51 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 45 150,00 Kč. Výše zmiňovaný Hyundai i10 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.9l, což v praxi znamená náklady 1.72 Kč na 1km a 51 450,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen up! měří 1.5 metru na výšku, 1.65 metru na šířku a 3.6 metru na délku. Rozvor činí 2.41 metru. Do kufru se vejde 251 litrů nákladu, resp. 959 litrů při sklopených sedačkách. U Hyundaie jsou hodnoty následující: 1.48 metru na výšku, 1.68 metru na šířku a 3.67 metru na délku, rozvor činí 2.43m. Objem kufru je 252 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1050 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 0.99 tuny, Hyundai o 16kg více, váží tedy 1.01 tuny.
Název | 1.0 MPI |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 91 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2950 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | m (5) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 48 kW |
Maximální rychlost | 163 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 15.6 s |
Nejnižší výbava | up! |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Městská auta |
Interní označení výrobce |
Výška | 1504mm |
Šířka | 1645mm |
Délka | 3600mm |
Rozvor | 2407 mm |
Objem kufru | 251 / 959 l |
Hmotnost | 991 / 1330 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.3 l/100km |
Ve městě | 5.2 l/100km |
Mimo město | 3.8 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 35 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 337 500 Kč |
Minimální výbava | up! |
Palivo | benzín |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1 l |
Max. rychlost | 163 - 196 km/h |
Spotřeba | 4.3 - 4.9 l |
Zrychlení | 8.8 - 15.6 s |
Výkon | 48 kW - 85 kW |
Cena | 337 500 Kč - 472 500 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 163 km/h |
Zrychlení | 15.6 s |
Výkon | 48 kW |
Točivý moment | 91 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 35 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | up! |
Cena | od 337 500 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 35 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | GTI |
Cena | od 472 500 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu up! oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen up! s motorem up! 1.0 na 10 176 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 48kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 45 150 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách up! v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Volkswagen si za běžnou mechanickou práci na voze modelu up! účtují v průměru 837 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.