Cena od | 965 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 100 kW - 210 kW |
Maximální rychlost | 210 - 250 Km/h |
Spotřeba | 4 - 7.1 l/100km |
Akcelerace | 5.2 - 9.5 s |
Benzínový motor o objemu 1984ccm a výkonu 188 koní přenáší sílu tohoto sedanu na všechna 4 kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 248km/h. Pro srovnání, benzínový motor 40 TFSI Audi A4 Limuzína o objemu 1984ccm generuje 201 koní a na stovku zrychlí za 6.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 210km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto sedan od Audi stát 2.24 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 67 200,00 Kč. Výše zmiňovaný Audi A4 Limuzína je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.8l, což v praxi znamená náklady 2.03 Kč na 1km a 60 900,00Kč na 30 tisíc km.
Audi A3 Limuzína měří 1.43 metru na výšku, 1.82 metru na šířku a 4.5 metru na délku. Rozvor činí 2.64 metru. Do kufru se vejde 390 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Audi jsou hodnoty následující: 1.43 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.76 metru na délku, rozvor činí 2.82m. Objem kufru je 460 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 1.54 tuny, Audi o 95kg více, váží tedy 1.64 tuny.
Název | 40 TFSI quattro |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4200 RPM |
Točivý moment | 320 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 140 kW |
Maximální rychlost | 248 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7 s |
Nejnižší výbava | Advanced |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1425mm |
Šířka | 1816mm |
Délka | 4495mm |
Rozvor | 2636 mm |
Objem kufru | 390 / 0 l |
Hmotnost | 1540 / 2005 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.4 l/100km |
Ve městě | 8.5 l/100km |
Mimo město | 5.3 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 55 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 087 900 Kč |
Minimální výbava | Advanced |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1 - 2 l |
Max. rychlost | 210 - 250 km/h |
Spotřeba | 3.8 - 6.4 l |
Zrychlení | 6.8 - 10.6 s |
Výkon | 81 kW - 147 kW |
Cena | 724 900 Kč - 1 140 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Lim |
Cena | od 724 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Lim |
Cena | od 781 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 232 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Lim |
Cena | od 781 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 232 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Lim |
Cena | od 838 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 248 km/h |
Zrychlení | 7 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4200 RPM |
Spotřeba | 6.4 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advanced |
Cena | od 1 087 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 2750 RPM |
Spotřeba | 3.8 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Lim |
Cena | od 819 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 228 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3000 RPM |
Spotřeba | 3.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Lim |
Cena | od 872 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 2750 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Lim |
Cena | od 876 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 228 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3000 RPM |
Spotřeba | 3.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Lim |
Cena | od 929 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6.8 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3600 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advanced |
Cena | od 1 140 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu A3 Limuzína oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi A3 Limuzína s motorem 40 TFSI na 11 865 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 6 280 Kč méně než je průměr.
Pokud byste rádi měli v rámci pojistky pro A3 Limuzína také pojištění proti odcizení vozidla a zároveň nižší 5% spoluúčast, připravte si částku 25 495 Kč.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 140kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 67 200 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách A3 Limuzína v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Audi si za běžnou mechanickou práci na voze modelu A3 Limuzína účtují v průměru 1374 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.