Cena od | 2 781 900 Kč |
Paliva | mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 210 kW - 338 kW |
Maximální rychlost | 250 - 250 Km/h |
Spotřeba | 2 - 10.7 l/100km |
Akcelerace | 4.5 - 5.9 s |
motor o objemu 2998ccm a výkonu 563 koní přenáší sílu tohoto sedanu na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, motor 60 TFSI e quattro Audi A8 L o objemu 2995ccm generuje 335 koní a na stovku zrychlí za 4.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 1.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto sedan od BMW stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Audi A8 L je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 2.0l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
BMW Řada 7 měří 1.54 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.39 metru na délku. Rozvor činí 3.22 metru. Do kufru se vejde 525 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Audi jsou hodnoty následující: 1.49 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.32 metru na délku, rozvor činí 3.13m. Objem kufru je 390 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 2.53 tuny, Audi o 110kg méně, váží tedy 2.42 tuny.
Název | M760e xDrive (AT) |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5200 RPM |
Točivý moment | 800 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1850 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 420 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.3 s |
Nejnižší výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1544mm |
Šířka | 1950mm |
Délka | 5391mm |
Rozvor | 3215 mm |
Objem kufru | 525 / 0 l |
Hmotnost | 2525 / 3130 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 1.3 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 65 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2000 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 3 645 200 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | diesel plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 - 3 l |
Max. rychlost | 250 - 250 km/h |
Spotřeba | 1.1 - 6.8 l |
Zrychlení | 4.3 - 5.8 s |
Výkon | 220 kW - 420 kW |
Cena | 2 788 500 Kč - 3 645 200 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.8 s |
Výkon | 220 kW |
Točivý moment | 670 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 74 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 2 788 500 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Řada 7 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW Řada 7 s motorem M760e na 15 415 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 2 730 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 420kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (1.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Řada 7 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba