Cena od | 922 900 Kč |
Paliva | benzín hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 165 kW |
Maximální rychlost | 195 - 200 Km/h |
Spotřeba | 1.4 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 9.2 - 9.7 s |
motor o objemu 2360ccm a výkonu 185 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí bezestupňové převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 162km/h. Pro srovnání, motor 2.5 Plugin-Hybrid Fordu Kuga o objemu 2488ccm generuje 221 koní a na stovku zrychlí za 9.2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 200km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 1.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Mitsubishi stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford Kuga je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 1.4l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV měří 1.69 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.55 metru na délku. Rozvor činí 2.67 metru. Do kufru se vejde 359 litrů nákladu, resp. 1108 litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.66 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.61 metru na délku, rozvor činí 2.71m. Objem kufru je 405 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1481 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mitsubishi má pohotovostní hmotnost 2.05 tuny, Ford o 208kg méně, váží tedy 1.84 tuny.
Název | 2.4 Plug-In Hybrid |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4000 RPM |
Točivý moment | - Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2500 RPM |
Objem motoru | 2.4 l |
Převodovka | (0) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 138 kW |
Maximální rychlost | 162 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.9 s |
Nejnižší výbava | INTENSE+ |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1685mm |
Šířka | 1805mm |
Délka | 4545mm |
Rozvor | 2670 mm |
Objem kufru | 359 / 1108 l |
Hmotnost | 2052 / 2425 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 1.7 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 43 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 949 950 Kč |
Minimální výbava | INTENSE+ |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mitsubishi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Eclipse Cross PHEV oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mitsubishi Eclipse Cross PHEV s motorem Eclipse Cross 2.4 Plug-In Hybrid na 12 401 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 5 744 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 138kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (1.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Eclipse Cross PHEV v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba