Cena od | 675 000 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 96 kW - 133 kW |
Maximální rychlost | 188 - 225 Km/h |
Spotřeba | 1.4 - 6.5 l/100km |
Akcelerace | 8.9 - 11.8 s |
Kia Sportage je malé SUV, který soutěží s vozy Nissan Qashqai, Renault Kadjar a Seat Ateca. Stal se rozhodně úspěchem značky Kia, který výrazně pomohl v tržbách značky.
Nejnovější verze zachovává vizuální přitažlivost jeho předchůdce. Nabízí nesporně atraktivní styl ve spojení s terénními schopnostmi.
Příjemný vůz se sportovním duchem
Kia Sportage je nastavena tak, aby byla sportovnější než většina jejich soupeřů. Nabízí příjemnou a pohodlnou jízdu a je velmi stabilní i na mokrých površích. V zatáčkách pak zůstává méně nakloněná než například Qashqai nebo Kadjar.
Interiér vozu vypadá velmi kvalitně a to nejen proto, že všechny modely nabízí kožený volant. Na první pohled je vidět, že Kia v tomto případě vsadila na kvalitu a mimo jiné se zde promítá i sportovní duch vozu. Kabina vozu působí zajímavě a robustně a použité materiály jsou poměrně luxusní. Také infotainment vozu je na poměrně vysoké úrovni, a to již od základní výbavy.
Všechno co má správný vůz mít
K dispozici je několik výbavových úrovní, a sice Active, Comfort, COOL, Exclusive, Style, Premium a GT Line. Základní řada obsahuje elektricky ovládaná zrcátka i přední a zadní okna, tónovaná skla i 16-palcová hliníková kola. Kromě toho automobil disponuje i centrální zamykání s dálkovým ovládáním a vůz je vybaven i rádiem s CD přehrávačem, USB a AUX připojením.
Vyšší řada Comfort je již vybavena přeními mlhovými světlomety a na střeše má přidané lyžiny. Kromě toho infotainment systém zahrnuje i Bluetooth připojení.
COOL řada přidává duální elektronickou klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový senzor i elektrochromatické zpětné zrcátko. Zájemci si pak mohou dokoupit paket NAVI s integrovanou GPS se 7-palcovým barevným dotykovým displejem i zadní parkovací kamerou.
Stupeň výbavy Exclusive je již dodáván s motorem 1,6T GDi pod kapotou a také vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky i denním LED svícením. 16-palcová kola jsou nahrazena 17-palcovými hliníkovými koly a standardně je ve výbavě už zahrnut infotainment systém se 7-palcovým displejem se zadní parkovací kamerou a Kia Connected Service s připojením Android Auto/Apple Carplay. Od této řady je již dostupný systém SLIF, HBA i LKAS. Dokoupit lze i paket Winter s vyhřívanými předními i zadními sedadly i vyhřívaným koženým volantem.
Úroveň Style má vyhřívaná sedadla již ve standardní výbavě a Premium se chlubí navíc bi-xenonovými světlomety s ostřikovači, 19-palcovými hliníkovými koly, za příplatek lze přidat panoramatické střešní okno a vybrat si některý z prémiových balíčků, ať již paket Deluxe s bezklíčovým systémem, prémiovým audioystémem nebo 8-palcovým displejem navigace, nebo Deluxe+, který disponuje oproti Deluxe i EPB systémem či odvětrávanými sedadly řidiče a spolujezdce, či paket Tech se systémem AEB, kontrolou slepého bodu, inteligentním parkovacím asistentem či automatickým otevíráním pátých dveří.
Nejvyšší řada GT Line pak přidává přední mlhové LED světlomety, automatické otevírání pátých dveří, bezklíčový systém, elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, hliníkové pedály a paket Deluxe+.
V čem Kia Sportage soupeře jednoznačně poráží je flexibilita sedadel. Zadní sedadla se dají velmi snadno sklopit, zatímco u většiny konkurentů jsou pevná. Sedadlo spolujezdce je pak ve všech verzích výškově nastavitelné. Pokud jde o kapacitu kabiny, může se Kia Sportage směle měřit s většinou soupeřů ve svém segmentu, a to i pokud jde o zadní část kabiny.
Efektivita, ekonomika, výkon
Základní verze motoru 1,6l benzín nemá k dispozici přeplňování, takže lepší je pochopitelně sáhnout po silnějším přeplňovaném benzínovém motoru 1,6T GDi, zvláště při nižších otáčkách. Tento hladký benzínový motor je vhodný do města, ale nezaujme obzvláštní rychlostí ani efektivitou. Dodáván je buď se standardní šestistupňovou manuální převodovkou, nebo volitelně sedmistupňovou automatickou převodovkou. S výkonem 174 koní nabízí zrychlení 9,2 sekund, což sice není špatné, ale bohužel to negativně kompenzuje vyšší spotřeba a vysoké hodnoty emisí, až 177 g CO2/km.
Vznětový motor 1,7l určený pro pohon předních kol, který není možné kombinovat s automatickou převodovkou je pro řadu lidí nejlepší volbou. Také hodnoty emisí, které tento motor produkuje, jsou příznivé, a to 119 g CO2/km.
Výkonnější variantou je pak motor 2,0 CRDi, dostupný s výkonem 134 koní a 182 koní, který je vlastně jedinou možností pro toho, kdo touží po dieselovém motoru a pohonu všech kol. A dokonce i verze se slabším výkonem je dostatečně silná. Obě varianty mohou být spárovány s šestistupňovou automatickou převodovkou. Nevýhodou tohoto motoru je jeho vyšší hlučnost. Hodnoty emisí u těchto motorů jsou pak 139 g CO2/km a 154 g CO2/km.
Kia Sportage – prostor a bezpečí
Také zavazadlový prostor vozu patří svou kapacitou k nejlepším ve své třídě a bez problémů pojme třeba kočárek. Ačkoliv je nižší než například Seat Ateca, nabízí více místa v kufru. Se svými 503 litry prostoru při nesklopených zadních sedadlech pak je rozhodně praktičtější než Nissan Qashqai se 430 litry. Na druhou stranu Hyundai Tucson je lehce objemnější se svými 513 litry. Po sklopení zadních sedadel pak Kia Sportage disponuje 1492 litry prostoru.
Díky šesti airbagům a dalším bezpečnostním prvkům je Sportage konkurenceschopný i v oblasti bezpečnosti. Výhodou je pomoc při jízdě v jízdním pruhu i přítomnost automatických dálkových světlometů. Neschází ani kontrola trakce, ESP systém, nebo protiblokovací systém brzd s elektronickým systémem rozložení brzdné síly. Zklamáním může být absence kontroly slepého bodu nebo automatického nouzového brzdění u nižších výbavových stupňů. Obzvláště proto, že někteří konkurenti mají AEB od základních úrovní výbavy. Je ale možné řadu funkcí dokoupit ve formě bezpečnostních balíčků. Ovšem v testech Euro NCAP vůz získal plný počet pěti hvězdiček, což je vynikající výsledek.
Jde o prostorný a praktický vůz, který je snadno ovladatelný a nabízí dobré jízdní vlastnosti. Je více než vhodný pro všechny, kdo touží po rodinném automobilu, nabízejícím bezpečí a spolehlivost. Navíc ačkoliv jde o velké auto, není obtížné ho řídit. Pohodlný je tak i pro dlouhé cesty, ale není tak zábavný jako ostatní SUV, ale není to mezi většími crossovery žádný handicap, protože se tyto vozy na zábavu příliš nezaměřují.
Kia Sportage patří do skupinového označení “Nižší střední třída”, kam patří například také Subaru XV, Volvo V40, Suzuki S-Cross, BMW Řada 1 nebo Land Rover Range Rover Evoque. Aktuální generace je označována jako Sportage (QL) QL a začala se vyrábět v únoru 2016.
Jihokorejská automobilka Kia nabízí celkem 17 modelů: Niro, Sportage, Sorento, Cee'd GT nebo Cee'd. Sportage patří s délkou 4.48 metru k těm větším, šířka je pak 1.855m, výška 1.635 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.56m na délku, 1.98m na šířku a 1.68m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Suzuki S-Cross, Nissan QASHQAI, Renault Kadjar nebo Škoda Karoq.
Sportage se vyrábí v osmi různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 2.0 CRDi 4x4 a nejslabší 1.7 CRDi 4x2 je rozdíl celkových 51kW (68 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 1.2l/100km. Ke koupi motorizace potěší jak příznivce benzínu, tak i nafty, je jich totiž stejně - 4 od každé.
Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou Comfort.Vůz Kia Sportage lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi 2.0 CRDi 4x4 a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 85 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 11934Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 126060 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Kia Sportage pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Kia Finance v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění (průměrná cena Sportage - 11128 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Kia Sportage disponuje objemem 491 litrů, resp. 1480 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Volkswagen Caddy Maxi (1350 litrů), CITROËN BERLINGO MULTISPACE (1350 litrů), Peugeot Expert (1172 litrů), Fiat DOBLO COMBI XL (1050 litrů) nebo Fiat TALENTO PANORAMA (1000 litrů)
Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 17.2cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 16,7 stupňů, vzadu je to až 23,9 stupňů. Přechodový úhel je pak 18,6 stupňů stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky není známom.
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Kia Sportage tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2015 (kategorie “Small Off-Road”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 80%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 83%, bezpečnost dospělých 90%, bezpečnost chodců 66%, asistenční systémy 71 %. Starší crashtesty ale zas tak úplně nelze srovnávat s aktuálními, EuroNCAP totiž kritéria pravidelně zpřísňuje.
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Sportage - otočí se na 10,6 m, což je velmi dobrý údaj.
Sportage také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 2292 zákazníků, z toho 71% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak 29. nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2017 se prodalo 148 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Volkswagenu TIGUAN (147 kusů), Suzuki VITARA (139 kusů), Renaultu CAPTUR (159 kusů), Toyoty YARIS (160 kusů) nebo Mitsubishi ASX (163 kusů). Vyloženě mezi vozy s karoserií SUV je tento vůz Kia na sedmém místě.
Vůz Kia Sportage se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 140. místě se známkou 5, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 11.5 %.
Palivo | dieselbenzínhybridmild-hybridplug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 85 kW - 195 kW |
Maximální rychlost | 175 - 201 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8 - 12.1 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1650mm |
Šířka | 1865mm |
Délka | 4515mm |
Rozvor | 2680 mm |
Objem kufru | 562 / 1751 l |
Hmotnost | 1490 - 1905/ 2110 - 2415 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 1.6 - 6.8l/100km |
Ve městě | 4.6 - 7 l/100km |
Mimo město | 3.9 - 6.1 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 674 980 Kč - 1 179 980 Kč |
Minimální výbava | Comfort |
Brzděný | 1350 - 1950 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 182 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 674 980 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 175 km/h |
Zrychlení | 12.1 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 744 980 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 189 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Exlusive |
Cena | od 789 980 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 193 km/h |
Zrychlení | 8 s |
Výkon | 169 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Exlusive |
Cena | od 914 980 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 193 km/h |
Zrychlení | 8.3 s |
Výkon | 169 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Exlusive |
Cena | od 964 980 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 11.7 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TOP |
Cena | od 1 019 980 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 189 km/h |
Zrychlení | 9.6 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Exlusive |
Cena | od 794 980 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Exlusive |
Cena | od 844 980 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 201 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 132 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Exlusive |
Cena | od 844 980 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Exlusive |
Cena | od 899 980 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 11.6 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TOP |
Cena | od 964 980 Kč |
Kolik doopravdy stojí KIA Sportage? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu
Novinka se nám dnes sice představila v jedné z ekonomičtějších verzí s názvem Exclusive (ta zaštiťuje zhruba poloviční stupeň výbavy). Navzdory tomu s sebou ale již v základu přivezla couvací kameru, vestavěnou navigaci s USB, AUX i bluetooth konektivitou, systém pro aktivní jízdu v pruzích, elektricky sklopná zrcátka, parkovací asistenty, bi-halogenové světlomety s integrovaným LED denním režimem a automatickými dálkovými světly, dešťový senzor, chromové kliky dveří a díky paketu Winter (+ 8 000 Kč) i vytápěný volant nebo výhřev obou řad sedadel. Kompletní výčet standardní výbavy by samozřejmě trval mnohem déle, ale jsme rádi, že na něj můžeme zapomenout. Proč? Nová Kia Sportage si nás totiž konečně nezískala jen poměrem ceny a výbavy, nýbrž svou osobností, vzhledem a hlavně perfektně využitým vnitřním prostorem.autanet.cz
Kia Sportage čtvrté generace má nebývale těžký úkol. Musí obstát v porovnání s konkurencí, která je v segmentu kompaktních SUV skutečně početná. Zároveň musí dokázat, že je důstojným nástupcem své předchůdkyně. O designové podobě vozu by si měl udělat každý svůj obrázek. Co se týče jízdních vlastností, odnáší si od nás Sportage kladné hodnocení. Jediná větší vada na kráse tohoto hodnocení, je přeposilované řízení s chybějící zpětnou vazbou. Nebýt vysoké spotřeby a mdlého pružného zrychlení, odnesl by si i motor s převodovkou vysoké ohodnocení.autoroad.cz