Toyota RAV4 - popis vozu
Japonská automobilka Toyota nabízí celkem 24 modelů, namátkově třeba RAV4, C-HR, Highlander, Land Cruiser nebo Yaris Cross. RAV4 patří s délkou 4.6 metru k těm větším, šířka je pak 2.16m, výška 1.685 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.6m na délku, 2.06m na šířku a 1.65m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Volkswagen Tiguan, Renault Koleos, Nissan X-Trail, SEAT Tarraco, Ford Kuga, Volkswagen Tiguan Allspace, Subaru Forester, Mazda CX-5, Renault Arkana, Subaru XV, KIA Sportage, Škoda Kodiaq, Mitsubishi Outlander, SsangYong Tivoli Grand, Hyundai Tucson, BMW X1, Audi Q3, Mercedes-Benz GLB, Audi Q3 Sportback nebo DS 7.
RAV4 se vyrábí v šesti různých motorizacích.Pokud preferujete benzínové motory, z nabízených motorizací budete nadšeni - RAV4 je totiž dostupný pouze s agregáty spalující benzín. Ke koupi jsou ve výkonech 173 koní. Nejostřejší z nich (2.0 Valvematic (173 k) 6st. man) dosahuje maximální rychlosti 190km/h a na stovku se dostane na 9.8 sekundy.
Dostupná je verze s bezestupňovou automatickou převodovkou 2.0 Valvematic (173 k) aut. Multidrive ve spojení s výbavou Active. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 50 tisíc. Vůz Toyota RAV4 lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi 2.0 Valvematic (173 k) 6st. man 4X4 a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 115 tisíc Kč.
RAV4 - financování a leasing
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 17293Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 182680 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Toyota RAV4 pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Toyota RAV4 disponuje objemem 580 litrů, resp. 1189 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Volkswagen Touran (743 litrů), CITROËN GRAND C4 SPACETOURER (704 litrů), Nissan Qashqai (504 litrů), Toyota Corolla Sedan (471 litrů) nebo Škoda Scala (467 litrů)
RAV4 v terénu
Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 17.8cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 19,0 stupňů, vzadu je to až 23,0 stupňů. Přechodový úhel je pak není známo stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky není známom.
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Toyota RAV4 tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2019 (kategorie “Small Off-Road”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 87%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 87%, bezpečnost dospělých 93%, bezpečnost chodců 85%, asistenční systémy 77 %.
Prodeje a další statistiky modelu RAV4
RAV4 také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 1121 zákazníků, z toho 77% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak 24. nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2020 se prodalo 136 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Toyoty COROLLA (137 kusů), Renaultu CAPTUR (131 kusů), Volkswagenu POLO (131 kusů), Volkswagenu PASSAT (142 kusů) nebo Kii SPORTAGE (130 kusů).
Vůz Toyota RAV4 se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 70. místě se známkou 3, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 5.2 %.