Cena od | 674 980 Kč |
Paliva | diesel benzín hybrid mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 85 kW - 195 kW |
Maximální rychlost | 175 - 201 Km/h |
Spotřeba | 1.6 - 6.8 l/100km |
Akcelerace | 8 - 12.1 s |
První i druhá generace vozu Nissan Qashqai se prakticky po celou dobu své existence vezly na vlně úspěchu. Kouzlo tohoto crossoveru totiž spočívá v tom, že na rozdíl od svých předchůdců vychází z koncepce rodinného vozu, takže nabízí komfort, prostor i off-roadové schopnosti za přijatelnou cenu. Mezi hlavní konkurenty patří kupříkladu Kia Sportage, Opel Mokka X, SEAT Ateca, či Mazda CX-5.
V nové verzi vozu Nissan Qashqai, který byl postaven v Sunderlandu a také navržen byl v Londýně, se výrobce soustředí zejména na vylepšení konstrukce, provedení, výbavy i interiéru. Pravdou však je, že překvapil poněkud konzervativnějším vzhledem.
Nový Qashqai je postaven na nové platformě Renault-Nissan Aliance Common Module Family. Celkově je o 47 mm delší než jeho předchůdce, ale je nižší a o fous širší. Mírné snížení vozu není vůbec na úkor vnitřního prostoru. Ve výsledku pak působí mnohem dynamičtěji a méně amorfně než dříve, přičemž disponuje řadou atraktivních detailů.
O posunu ve vývoji svědčí zejména úprava interiéru. Nová kabina nabízí mnohem více vzrušení, elegance a vzdušnosti. Nejen moderní vzhled, ale také více ergonomie a hlavně snadno přístupné ovládací prvky nadchnou každého. Pozadu nezůstává ani v oblasti pohodlí, o čemž svědčí zejména výborně navržená přední sedadla.
Také zavazadlový prostor nabízí dostatek místa, se sklopenými sedadly až 1575 litrů, ovšem přístup je mnohem lepší než bylo zvykem.
K dispozici je pět úrovní výbavy, od verze Visia, přes Acenta, N-Connecta, Tekna až po top řadu Tekna+. I nejnižší řada Visia nabízí slušnou úroveň výbavy, včetně elektrických oken, tempomatu, vyhřívaných zpětných zrcátek, LED denních svítidel a zadních světel. Kromě toho je vůz vybaven 16-palcovými ocelovými koly a uvnitř pak obsahuje 5-palcový displej infotainment systému s Bluetooth a USB rozhraním i manuální klimatizaci.
Qashqai Acenta pak přináší luxusní výbavu, zahrnující šest reproduktorů místo čtyř, 17-palcová kola z lehkých slitin, sklopná zrcátka, automatická světla a stěrače. Ve standardu je také dvouzónová klimatizace a přední mlhové světlomety. V modelu N-Connecta pak majitel získá řadu dalších technologických vychytávek, včetně systému rozpoznávání dopravních značek, nouzového brzdění, varování před vybočením z jízdního pruhu i parkovacími senzory. K dispozici jsou také 18-palcová kola z lehkých slitin či přední sportovní sedadla, bezklíčový start a pro lepší požitek z jízdy infotainment systém NissanConnect se 7,2-palcovým displejem, DAB rádiem, Sat-Nav a 360° kamerou. Více jemnosti a pohodlí pak svému majiteli může nabídnout Tekna, která kromě koženého čalounění potěší i elektricky nastavitelným sedadlem řidiče, vyhřívanými předními sedadly a čelním sklem. Vůz disponuje 19-palcovými koly z lehkých slitin i LED světlomety. Z technologického vybavení se může pochlubit technologií Nissan Safety Shield Plus, která mimo jiné nabízí kontrolu slepého bodu nebo inteligentní asistenci při parkování. Top verze Tekna+ pak přichází s vysoce kvalitním koženým čalouněním Nappa, elektricky nastavitelnými předními sedadly, lesklými stříbrnými střešními lištami či panoramatickou střechou.
Vůz má na výběr několik pohonných jednotek, dva benzínové a dva dieselové motory. Zážehové motory mají objem 1,2l a výkon 113 koní nebo 1,6l a výkon 160 koní. Dieselové motory pak 1,5l s výkonem 108 koní a 1,6l a výkon 128 koní. Větší motory nejdou dostupné u základní řady Visia. Standardně jsou motory spárovány s šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco 1,2l benzín a 1,6l diesel mohou být kombinovány i s automatickou převodovkou Xtronic CVT. Pohon všech kol je vyhrazen pouze pro 1,6l dCi od řady N-Connecta výše. Motor 1,2l je pak působivý zejména na dálnici kde vykazuje velmi nízké hladiny hluku a jeho vysoký točivý moment umožňuje bezproblémové předjíždění bez nutnosti přeřazování. Tento výkonný motor nabízí maximální rychlost 185 km/hod a zrychlení 11,5 sekundy, což jsou hodnoty srovnatelné například s vozem SEAT Ateca nebo Kia Sportage, které produkují podobné hodnoty.
Obecně lze říci, že Nissan Qashqai je stabilní a velmi snadno ovladatelný automobil, který si snadno poradí i s problémovým terénem. Navíc svému majiteli nabízí i poměrně ekonomický provoz s kombinovanou spotřebou paliva 5,9l/100 km, což je o 1,3l méně, než Kia Sportage nebo o 1l méně než Opel Mokka X. Na druhou stranu hlavní konkurent SEAT Ateca je ještě úspornější, cca o 0,4l /100km v kombinovaném provozu.
Mimo to vůz patří i mezi crossovery s ekologickým provozem, neboť produkuje pouze 133 g CO2/km, což je impozantní hodnota oproti vozu Opel Mokka X s produkcí 153 g CO2/km nebo Kia Sportage se 156 g CO2/km. Pravda, SEAT Ateca se může pochlubit pouze 119 g CO2/km.
Nissan QASHQAI patří do skupinového označení “Nižší střední třída”, kam patří například také Subaru XV, Volvo V40, Suzuki S-Cross, BMW Řada 1 nebo Škoda Rapid. Aktuální generace je označována jako Qashqai (J11) J11 a začala se vyrábět v březnu 2014.
Japonská automobilka Nissan nabízí celkem 14 modelů: Juke, X-TRAIL, QASHQAI, 370Z ROADSTER nebo LEAF. QASHQAI patří s délkou 4.38 metru k těm menším, šířka je pak 1.806m, výška 1.59 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.56m na délku, 2.07m na šířku a 1.68m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Mazda CX-3, Škoda Karoq, Hyundai Tucson nebo Peugeot 3008.
QASHQAI se vyrábí v sedmi různých motorizacích, mezi nejvýkonnější DIG-T 160 (240 Nm) a nejslabší dCi 110 (260 Nm) je rozdíl celkových 39kW (52 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 2l/100km. Spektrum motorizací potěší spíše příznivce nafty, je jich totiž více než benzínových agregátů. Diesel se nabízí ve 4 provedeních o výkonech 109 nebo 129 koní. Nejostřejší vznětový motor vám umožní zrychlit na 100km/h za 11.1 sekundy a tachometr se zastaví až na 200km/h.
Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou VISIA.Vůz Nissan QASHQAI lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi dCi 130 All mode 4x4-i (320 Nm) a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 50 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 10733Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 113380 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Nissan QASHQAI pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Nissan Finance v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění (průměrná cena QASHQAI - 9671 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Nissan QASHQAI disponuje objemem 401 litrů, resp. 0 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN BERLINGO MULTISPACE (1350 litrů), Peugeot Expert (1172 litrů), Fiat DOBLO COMBI XL (1050 litrů), Nissan NV200 COMBI (900 litrů) nebo Nissan NV200 EVALIA (900 litrů)
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Nissan QASHQAI tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2014 (kategorie “Small Family Car”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 81%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 83%, bezpečnost dospělých 88%, bezpečnost chodců 69%, asistenční systémy 79 %. Starší crashtesty ale zas tak úplně nelze srovnávat s aktuálními, EuroNCAP totiž kritéria pravidelně zpřísňuje.
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu QASHQAI - otočí se na 10,72 m, což je velmi dobrý údaj.
QASHQAI také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 3259 zákazníků, z toho 72% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak šestnáctým nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2017 se prodalo 270 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Seatu IBIZA (266 kusů), Dacie LOGAN (277 kusů), Fordu FOCUS (292 kusů), Škody YETI (298 kusů) nebo Hyundaie I 20 (228 kusů). Vyloženě mezi vozy s karoserií SUV je tento vůz Nissan na pátém místě.
Vůz Nissan QASHQAI se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 89. místě se známkou 4, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 5.8 %.
Palivo | hybridmild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 103 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 170 - 206 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.9 - 10.2 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1625mm |
Šířka | 1835mm |
Délka | 4425mm |
Rozvor | 2665 mm |
Objem kufru | 504 / 1447 l |
Hmotnost | 1405 - 1699/ 1935 - 2180 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.3 - 6.2l/100km |
Ve městě | 6.4 - 7.3 l/100km |
Mimo město | 4.9 - 5.5 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 679 990 Kč - 1 006 990 Kč |
Minimální výbava | VISIA |
Brzděný | 750 - 1800 kg |
Nebrzděný | 700 - 750 kg |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 170 km/h |
Zrychlení | 7.9 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 330 Nm |
Maximální otáčky | 4600 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | N-CONNECTA |
Cena | od 1 006 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | VISIA |
Cena | od 679 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 206 km/h |
Zrychlení | 9.5 s |
Výkon | 116 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACENTA |
Cena | od 759 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 199 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 116 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACENTA |
Cena | od 799 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 116 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | N-CONNECTA |
Cena | od 936 990 Kč |
Nissan Qashqai s dieselem pod kapotou se hodí nejen pro rodinné výlety, ale také na delší cesty po dálnici. Díky povedenému dieselu dokáže letět s lehkostí i při plném zatížení a díky pohonu všech kol se nezalekne výletu do zasněžených hor či blátivé cesty k chalupě.autanet.cz
Naopak Nissan Qashqai je nejtvrdší. Na špatné cestě je rozdíl v porovnání s karoqem opravdu znatelný – boule na cestě donutí nápravy k bouchání, na retardérech si nissan poskočí. Logicky nepomáhají ani obří 19“ kola na předváděcím voze, patřící k nejvyšší výbavě; základní 16“ jistě dopřejí víc pohodlí.e-flotila.cz