Cena od | 1 488 500 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 135 kW - 265 kW |
Maximální rychlost | 213 - 250 Km/h |
Spotřeba | 5.7 - 8.7 l/100km |
Akcelerace | 4.9 - 8.4 s |
Naftový motor o objemu 2143ccm a výkonu 188 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 210km/h. Pro srovnání, naftový motor X4 xDrive20d BMW X4 o objemu 1995ccm generuje 188 koní a na stovku zrychlí za 7.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 213km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV od Alfy Romeo stát 2.01 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 60 390,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW X4 je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.7l, což v praxi znamená náklady 1.88 Kč na 1km a 56 430,00Kč na 30 tisíc km.
Alfa Romeo Stelvio měří 1.69 metru na výšku, 1.9 metru na šířku a 4.69 metru na délku. Rozvor činí 2.82 metru. Do kufru se vejde 525 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.62 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.75 metru na délku, rozvor činí 2.86m. Objem kufru je 525 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1430 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Alfa Romeo má pohotovostní hmotnost 1.82 tuny, BMW o 95kg více, váží tedy 1.92 tuny.
Název | 2.2 JTDM 140kW 4x4 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3500 RPM |
Točivý moment | 450 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 2.1 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 140 kW |
Maximální rychlost | 210 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.6 s |
Nejnižší výbava | Super |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1693mm |
Šířka | 1903mm |
Délka | 4686mm |
Rozvor | 2818 mm |
Objem kufru | 525 / 0 l |
Hmotnost | 1820 / 2410 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.1 l/100km |
Ve městě | 6.9 l/100km |
Mimo město | 5.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 58 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 160 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2300 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 528 200 Kč |
Minimální výbava | Super |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 - 2.1 l |
Max. rychlost | 210 - 230 km/h |
Spotřeba | 6.1 - 8 l |
Zrychlení | 5.7 - 7.6 s |
Výkon | 140 kW - 206 kW |
Cena | 1 528 200 Kč - 1 802 100 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 215 km/h |
Zrychlení | 7.2 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 330 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 7.9 l |
Velikost nádrže | 64 l |
CO2 | 183 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Super |
Cena | od 1 555 100 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 206 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 8 l |
Velikost nádrže | 64 l |
CO2 | 186 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TI |
Cena | od 1 802 100 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.1 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 7.6 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 160 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Super |
Cena | od 1 528 200 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.1 l |
Max. rychlost | 215 km/h |
Zrychlení | 6.6 s |
Výkon | 154 kW |
Točivý moment | 470 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 160 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TI |
Cena | od 1 680 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 661 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Alfa Romeo lze tedy o 797 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Stelvio oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Alfa Romeo Stelvio s motorem 2.2 JTDM na 8 448 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 9 697 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 140kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 60 390 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Stelvio v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba