Cena od | 794 900 Kč |
Paliva | hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 90 kW - 112 kW |
Maximální rychlost | 170 - 180 Km/h |
Spotřeba | 3.8 - 4 l/100km |
Akcelerace | 8.2 - 11 s |
motor o objemu 1580ccm a výkonu 139 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 165km/h. Pro srovnání, motor 2.0 Hybrid Toyoty C-HR o objemu 1987ccm generuje 150 koní a na stovku zrychlí za 8.2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 180km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Toyota C-HR je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.0l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
KIA Niro měří 1.55 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.42 metru na délku. Rozvor činí 2.72 metru. Do kufru se vejde 451 litrů nákladu, resp. 1445 litrů při sklopených sedačkách. U Toyoty jsou hodnoty následující: 1.56 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.36 metru na délku, rozvor činí 2.64m. Objem kufru je 377 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1160 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. KIA má pohotovostní hmotnost 1.47 tuny, Toyota o 11kg více, váží tedy 1.49 tuny.
Název | 1.6 GDI HEV GPF 6DCT automat 141 k / 104 kW |
Palivo | hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5700 RPM |
Točivý moment | 265 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4000 RPM |
Objem motoru | 1.6 l |
Převodovka | a (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 104 kW |
Maximální rychlost | 165 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.4 s |
Nejnižší výbava | Comfort |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1545mm |
Šířka | 1825mm |
Délka | 4420mm |
Rozvor | 2720 mm |
Objem kufru | 451 / 1445 l |
Hmotnost | 1474 / 1940 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.4 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | 5.07 l/100km |
Velikost nádrže | 42 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 600 kg |
Brzděný | 1300 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 754 980 Kč |
Minimální výbava | Comfort |
Palivo | hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 - 1.6 l |
Max. rychlost | 165 - 168 km/h |
Spotřeba | 1 - 4.4 l |
Zrychlení | 9.6 - 10.4 s |
Výkon | 104 kW - 135 kW |
Cena | 754 980 Kč - 1 049 980 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 165 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 104 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 5700 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 754 980 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz KIA lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Niro oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz KIA Niro s motorem 1.6 GDI Hybrid na 17 111 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 104kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Niro v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Niro může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 5 076 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 205/60 R16 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 8 788 Kč, u větších 225/45 R18 za model GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 to je 13 864 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Niro: zimní sada prémiových pneumatik Continental WinterContact TS 850P s 16ti palcovými disky (205/60 R16) vás vyjde na 9 080 Kč, s 18ti palcovými (225/45 R18 - Goodyear Efficientgrip) pak na 16 180 Kč.
* průměrná hodinová sazba