Cena od | 885 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 116 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 198 - 200 Km/h |
Spotřeba | 5.6 - 5.9 l/100km |
Akcelerace | 9.7 - 10.1 s |
Naftový motor o objemu 1499ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 11.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 190km/h. Pro srovnání, naftový motor Blue dCi Renaultu Koleos o objemu 1995ccm generuje 188 koní a na stovku zrychlí za 10.1 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 198km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV od Peugeotu stát 1.35 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 40 590,00 Kč. Výše zmiňovaný Renault Koleos je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.6l, což v praxi znamená náklady 1.85 Kč na 1km a 55 440,00Kč na 30 tisíc km.
Peugeot 5008 měří 1.65 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.64 metru na délku. Rozvor činí 2.84 metru. Do kufru se vejde 780 litrů nákladu, resp. 1940 litrů při sklopených sedačkách. U Renaultu jsou hodnoty následující: 1.67 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.67 metru na délku, rozvor činí 2.71m. Objem kufru je 579 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1795 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Peugeot má pohotovostní hmotnost 1.61 tuny, Renault o 159kg více, váží tedy 1.77 tuny.
Název | 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 300 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 190 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 11.8 s |
Nejnižší výbava | ACTIVE PACK |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1646mm |
Šířka | 1844mm |
Délka | 4641mm |
Rozvor | 2840 mm |
Objem kufru | 780 / 1940 l |
Hmotnost | 1611 / 2230 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.1 l/100km |
Ve městě | 4.5 l/100km |
Mimo město | 3.8 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 56 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 107 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 000 000 Kč |
Minimální výbava | ACTIVE PACK |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.5 l |
Max. rychlost | 188 - 190 km/h |
Spotřeba | 4.1 - 5.2 l |
Zrychlení | 9.9 - 11.8 s |
Výkon | 96 kW - 96 kW |
Cena | 890 000 Kč - 1 000 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 188 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 56 l |
CO2 | 116 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACTIVE PACK |
Cena | od 890 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 188 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 56 l |
CO2 | 120 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACTIVE PACK |
Cena | od 950 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 11.8 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 56 l |
CO2 | 107 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACTIVE PACK |
Cena | od 1 000 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Peugeot lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 5008 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Peugeot 5008 s motorem 1.5 BlueHDi na 10 618 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 7 527 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 40 590 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 5008 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
5008 může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 17ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 1 324 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 215/55 R16 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 10 112 Kč, u větších 215/50 R17 za model Goodyear Efficientgrip to je 11 436 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu 5008: zimní sada prémiových pneumatik Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 s 16ti palcovými disky (215/55 R16) vás vyjde na 10 104 Kč, s 17ti palcovými (215/50 R17 - Goodyear Efficientgrip) pak na 12 876 Kč.
* průměrná hodinová sazba