Cena od | 360 900 Kč |
Paliva | benzín LPG |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 67 kW - 81 kW |
Maximální rychlost | 163 - 180 Km/h |
Spotřeba | 5 - 6.7 l/100km |
Akcelerace | 10 - 14.2 s |
Benzínový motor o objemu 998ccm a výkonu 71 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 15.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 151km/h. Pro srovnání, benzínový motor TCe Dacie Sandero Stepway o objemu 999ccm generuje 90 koní a na stovku zrychlí za 12.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 172km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Toyoty stát 1.72 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 51 450,00 Kč. Výše zmiňovaný Dacia Sandero Stepway je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.0l, což v praxi znamená náklady 1.75 Kč na 1km a 52 500,00Kč na 30 tisíc km.
Toyota Aygo X měří 1.51 metru na výšku, 1.74 metru na šířku a 3.7 metru na délku. Rozvor činí 2.43 metru. Do kufru se vejde 231 litrů nákladu, resp. 829 litrů při sklopených sedačkách. U Dacie jsou hodnoty následující: 1.59 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.1 metru na délku, rozvor činí 2.6m. Objem kufru je 328 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1108 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Toyota má pohotovostní hmotnost 1.02 tuny, Dacia o 137kg více, váží tedy 1.15 tuny.
Název | 1.0 VVT‑i (72 k) |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 93 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4400 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 53 kW |
Maximální rychlost | 151 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 15.5 s |
Nejnižší výbava | Comfort |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Městská auta |
Interní označení výrobce |
Výška | 1510mm |
Šířka | 1740mm |
Délka | 3700mm |
Rozvor | 2430 mm |
Objem kufru | 231 / 829 l |
Hmotnost | 1015 / 1360 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.9 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 35 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 390 000 Kč |
Minimální výbava | Comfort |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1 l |
Max. rychlost | 151 - 158 km/h |
Spotřeba | 4.7 - 4.9 l |
Zrychlení | 15.5 - 15.6 s |
Výkon | 53 kW - 53 kW |
Cena | 342 000 Kč - 390 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 158 km/h |
Zrychlení | 15.6 s |
Výkon | 53 kW |
Točivý moment | 93 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 35 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 342 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 151 km/h |
Zrychlení | 15.5 s |
Výkon | 53 kW |
Točivý moment | 93 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 35 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 390 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 569 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Toyota lze tedy o 1111 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Toyota Aygo X s motorem 1 na 45 445 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 27 300 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 53kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 51 450 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Aygo X v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba